Aimtec hnv murr

Elektrický Focus pro Evropu

Počátkem roku 2011 představil Ford na autosalonu v Detroitu elektrickou verzi třetí generace Focusu s názvem Focus Electric pro americký trh a do roku 2013 sliboval uvést elektromobil i k evropským zákazníkům, což se mu povedlo. V polovině června zahájil výrobu evropské verze Focus Electric v továrně v německém Saarlouis.

 

Ford je tak první americkou automobilkou, která začala s výrobou elektromobilů v Evropě. Pro výrobu vozu se využívá stejná linka jako pro Focus se spalovacími motory. Náklady na integraci výroby do stávající linky si vyžádaly investici 16 mil. dolarů (ca 400 mil. Kč). V příštím roce chce Ford rozeběhnout v Evropě také výrobu plug-in hybridu Ford C-MAX Energi a nového hybridu Ford Mondeo.
Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v rámci startegie OneFord a v Evropě jej chce automobilka začít prodávat už koncem léta letošního roku. Technické specifikace vozu jsou obdobné jako u americké verze: pokročilý 105 kW elektromotor, maximální výkon 107 kW. S jednostupňovým převodem bude pohánět přední kola a dosáhne nejvyšší rychlosti 135 km.h-1. Tvůrci slibují, že ovladatelnost a komfort budou srovnatelné s běžným osobním autem.
Kapalinou chlazené Li-ion baterie značky LG Chem by se měly z domácí sítě 230 V  dobít za ca 3 až 4 hodiny, tedy za kratší dobu než u konkurenčního elektromobilu Leaf od Nissanu. Dojezd na plně nabité baterie výrobce udává 150 - 160 km. Po dvou až tříhodinovém nabíjení by měly akumulátory mít dostatek energie na ujetí 100 km. Rekuperační systém dokáže vrátit do baterií až 95 % z kinetické energie vznikající při brzdění a zpomalování, a inovativní systém Brake Coach učí řidiče jak využívat pomalejší a pozvolnější brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.
Shoda technických parametrů u americké a evropské verze jde až do té míry, že evropský Focus Electric bude vybaven stejnou jednofázovou 6,6kW dobíječkou jako americká verze, včetně shodného dobíjecího konektoru (J1772, jaký používá např. i Chevrolet Volt), přestože Ford je členem aliance automobilek podporujících nový standard CCS/Combo 2.
Design přístrojového štítu netvoří již dva dominantní kruhové ukazatele, jak u klasického Focusu, ale plně digitální panel s rozhraním SmartGauge s rychloměrem uprostřed a systémem EcoGuide. Nové rozhraní Smart Gauge propočítává a zobrazuje zbývající dojezd na základě energie, která ještě zbývá v akumulátoru, přičemž bere v úvahu různé faktory, které jej mohou ovlivnit, jako např. používání elektrických spotřebičů ve vozidle, klimatizace, styl jízdy apod. Jen místo kytiček, které používá Honda, zvolil Ford modré motýlky. Systém EcoGuide je integrovaný také do multimediálního zařízení MyFord Touch. Součástí funkční výbavy je navíc i navigace rozšířená o speciální program EcoRoute, který kalkuluje trasu tak, aby zohlednila energetické nároky elektromobilu – rozdílné proti úsporné jízdě s benzinovým nebo dieselovým motorem.
 

 
Publikováno: 25. 8. 2013 | Počet zobrazení: 2236 článek mě zaujal 588
Zaujal Vás tento článek?
Ano