Aimtec hnv murr

Žluté autobusy pod novou značkou

Oficiálně od 4. dubna letošního roku začne síť žlutých autobusů využívat novou marketingovou značku RegioJet, pod kterou dopravce doposud rozvíjel zejména aktivity v oblasti vlakové dopravy. Autobusová doprava patří k nejdůležitějším podnikatelským aktivitám skupiny Student Agency.  

 

Cílem firmy je další růst, a to jak v ČR, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se chtějí prezentovat jako jednotná vedoucí středoevropská síť autobusových a vlakových spojů s přepravními službami špičkové kvality pod jednotnou marketingovou značkou RegioJet, která jim bude zejména na zahraničních trzích silnou oporou. Vznikne tak přepravní síť RegioJet, která bude mít potenciál v následujících letech ročně přepravovat 15 - 20 milionů cestujících.

Dopravce bude postupně od dubna nasazovat do provozu dalších 45 nových autobusů Fun&Relax - tyto nové autobusy budou zcela nové generace a právě jejich uvedení do provozu bude již spojeno s novou marketingovou značkou sítě žlutých autobusů RegioJet. Také na stávajících autobusech bude v následujícím období postupně měněno logo Student Agency na RegioJet, které v sobě nicméně Student Agency obsahuje – jako znak příslušnost k této silné skupině – lídrovi v oblasti cestovních a přepravních služeb.

Žluté autobusy přepravily v roce 2015 přibližně 7,25 miliónu cestujících na vnitrostátních a mezinárodních pravidelných linkách v ČR, na Slovensku a do zahraničí. Ve srovnání s předchozím rokem jde o vysoký nárůst cestujících o téměř 800 000 a tedy 12,4 %, když v roce 2014 využilo pravidelných žlutých autobusových spojů 6,4 mil. cestujících.

„Rostli jsme ve všech segmentech – na vnitrostátních i mezinárodních linkách – stejně tak se nám podařilo úspěšně oslovit úplně nové zákazníky na Slovensku,“ říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy STUDENT AGENCY a RegioJet, a dodává: „Další růstový impuls očekáváme poté, co od 4. dubna společně s dodávkou první skupiny nových autobusů Irizar Fun&Relax začneme používat novou marketingovou značku RegioJet a společně s vlaky RegioJet nabídneme cestujícím jednotnou síť spojů po České a Slovenské republice stejně jako do mnoha evropských zemí.“

Největší meziroční nárůst počtu cestujících v loňském roce vykázaly ve vnitrostátní dopravě například linky Praha - Chomutov - Most (10% meziroční nárůst), Brno - Olomouc - Ostrava (24,5% meziroční nárůst) nebo Brno - České Budějovice (17,9% meziroční nárůst počtu cestujících). Stejně vysokou popularitu si zachovaly žluté autobusy např. na klíčové vnitrostátní trase z Prahy do Brna a zpět, kde přepravily, stejně jako loni, téměř 1,1 miliónů cestujících. Vysoký, 5,7% meziroční nárůst vykázaly žluté autobusy také na lince Praha - Hradec Králové a zpět.

V mezinárodní přepravě pak nejrychleji žluté autobusy rostly na linkách Praha - Berlín a zpět (44,8 %) a Praha - Vídeň a zpět (23,3 %). Na nových slovenských linkách cestovalo nejvíce nových cestujících na lince Banská Bystrica - Nitra - Bratislava – a to 457 000. Další cestující cestovali na nové lince Bratislava - Vídeň a zpět, která je v provozu od poloviny listopadu 2015.

A co přesně znamená změna marketingové značky u autobusů ze Student Agency na RegioJet?

- RegioJet bude marketingová značka, pod kterou se bude směrem k zákazníkům prezentovat celá síť žlutých autobusových a vlakových spojů s cílem dalšího dynamického rozvoje zejména na zahraničních trzích mimo ČR a SR.

- Logo RegioJet bude jako marketingová značka nově umístěno na autobusech, na veškerých komunikačních a marketingových materiálech a všude tam, kde se žluté autobusy prezentují směrem ke svým zákazníkům.

- Nebude se ale jednat o změnu názvu firmy ani dopravce, ale čistě jen o marketingově – komunikační značku, pod kterou se budou prezentovat směrem k zákazníkům a na veřejnosti. Student Agency zůstává jako název firmy a jako silná značka pro další aktivity.

- Nenastane žádná změna z hlediska obchodního názvu společnosti - provozovatele autobusové dopravy v ČR a na linkách v rámci ČR a z ČR do zahraničí. Ta bude i nadále z pohledu zákona, smluvních a licenčních dokumentů vystupovat pod svým stávajícím jménem Studen Agency k.s.

- Student Agency zůstává nadále také značkou pro další aktivity firmy, jako jsou prodej letenek, studijních a pracovních pobytů, zájezdů, eurovíkendů a dalších cestovních služeb. Zůstává zachována také vlastní prodejní síť městských kanceláří pod značkou Studen Agency, která nabízí prodej kompletního portfolia produktů v České a Slovenské republice. Síť prodejních míst na autobusových nádražích, kde jsou prodávány výhradně jízdenky na spoje Studen Agency, ponese nově jednotné marketingové označení RegioJet.

Kromě nového marketingového označení chystají žluté autobusy v roce 2016 další expanzi. Více spojů pojede od 18. 4. do Vídně, spoje z Prahy do Vídně se zrychlí a většina z nich pojede nonstop, dopravce posílí také spoje do Budapešti, Bratislavy či Itálie. V Německu dojde k posílení vnitrostátní přepravy, stejně tak dopravce zatraktivní ceny na lince do Amsterodamu. Další plánované novinky oznámí autobusy RegioJet během prezentace změny marketingové značky. 

 
Publikováno: 22. 3. 2016 | Počet přečtení: 1001