Ceratizit AMPER 2019

Hyundai i30 kombi sází na ladné křivky a velikost kufru

Jeden ze čtyř modelů, který se vyrábí v Nošovicích, přišel na svět v letních měsících loňského roku a hned si našel množství příznivců a obdivovatelů. Jde o model automobilky Hyundai i30 kombi, jehož devizou je nejen atraktivní design, ale hlavně veliký prostor zavazadelníku.

 

O atraktivitě tohoto korejského modelu jsem se mohl přesvědčit v době týdenního redakčního testu, když se za námi neustále ohlíželi kolemjdoucí. Zajímavé je, že konkurenční automobilky upouští u nových modelů od složitých tvarů, kloní se spíše k jednoduchým liniím, Hyundai naopak využívá různých protažení, elips a prohlubní, které ale v celku vypadají velmi dobře.

Design
Na první pohled zaujme velmi pěkně zpracovaný předek vozu a také boční linie. Jelikož byl kombík vyvíjen společně s 5dveřovým hatchbackem, tak po B sloupek vypadá stejně jako hatchback. Od B sloupku je střecha protažena dozadu v pozvolném svažování. Designéři tím docílili dynamický ráz bočního profilu. Oproti hatchbacku se prodloužila délka vozu o 18,5 cm. Líbilo se mi provedení denního svícení s LED diodami, které na rozdíl od mnoha jiných značek je již v základu.
O interiéru bych mohl říct jen slova chvály. Tvůrci tohoto prostoru se zaměřili na každý, byť sebemenší detail. Stačí zkusit otevřít a zavřít dveře, mechanismus jde neobyčejně hladce a měkce. A tak je to se vším. Použité materiály jsou kvalitní, díly jsou velmi pěkně slícované, nic nevrže. Všechny ovladače jsou umístěny v dosahu, moderní palubní elektronika je dobře čitelná. Řidič má k dispozici příjemně padnoucí volant s potřebným ovládáním. I když má volant na můj vkus knoflíků až dost, za chvíli si na ně dá zvyknout. Bezklíčová technologie přispívá k většímu komfortu. Ve velmi prostorném interiéru najdou pohodlí i urostlí jedinci. Díky většímu rozvoru (2650 mm), dostatečné šířce a výšce nebudou strádat ani na zadních sedadlech. Jak už jsem vzpomínal, hlavní devizou tohoto prodlouženého modelu je zavazadlový prostor. Oproti předchozí generaci se zvětšil o 150 l na 528 l, čímž se dostal ve srovnání s konkurencí mezi vrchní příčky pomyslného řebříčku. Po otevření pátých dveří ale zmiňovaná velikost není vidět, protože pod podlážkou jsou skryté další úložné prostory. K dispozici byl zajímavý posuvný fixační systém pro jednoduché upevnění převážených věcí. Sklopením zadních sedadel se zavazadelník dá zvětšit až na 1642 l, ale bohužel nevznikne zcela rovná plocha.

Motor
Motorizací má na výběr tento krasavce z Nošovic dostatek. Lze si vybrat z benzínových 1,4 CVVT (73 kW), 1,6 CVVT (88 kW) a 1,6 GDI (99 kW) nebo dieselových 1,4 CRDi se 66 kW a dva 1,6 CRDi s 81 a 94 kW. Pohon testovaného vozu zajišťoval nevýkonnější naftový agregát 1,6 l CRDi VGT o výkonu 94 kW s točivým momentem 260 Nm pracujícím v rozsahu 1900 až 2750 ot.min-1. Nedá se říct, že by to byl dravec na silnici, ale ostudu rozhodně neudělá. Do 2500 otáček je pro klidnou jízdu a také spotřeba je pak bezvadná, ale pokud je potřeba zrychlení, od 3500 otáček podává solidní výkon. Je sice víc slyšet, ale jinak je odhlučnění provedeno dobře. Tento prodloužený model i30 je stavěný spíše pro rodiny s malými dětmi, kde se preferuje klidná a rozvážná jízda. V kombinovaném provozu při klidné jízdě ukazoval palubní počítač 4,5 l, ale při větším vytáčení se počítadlo přehoupne na hodnotu o 1 až 1,5 l větší.
Naladění podvozku je komfortní. Prodloužená i30 se řídí velmi hladce, spojka zabírá čitelně, řazení je krátké a přesné. Elektrický posilovač řízení umožňuje různá nastavení od režimu Normal, Comfort až po Sport. Překvapilo mě, že zásadní rozdíl mezi jednotlivými režimy znát nebyl. Potěšení z jízdy dopřeje právě propracovaný podvozek, který aniž by ubral ze své jistoty, dokázal tlumit i větší nerovnosti. 
Korejský kombík je v každém ohledu atraktivní model a myslím, že nejvíce jej ocení právě rodiny s malými dětmi kvůli modernímu interiéru a velikému kufru, ale zajímavá je i jeho cena. Automobilka díky těmto atraktivním modelům z Nošovic dokázala v segmentu nižší střední třídy pěkně promíchat české prodejní tabulky. /pk/
 

 
Publikováno: 3. 4. 2013 | Počet zobrazení: 2014 článek mě zaujal 313
Zaujal Vás tento článek?
Ano