Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Dva nové modely francouzských značek na našem trhu

Automobilky Citroën a Peugeot nabízí novou filozofii. V portfoliu obou značek se objevili globální modely, u nichž hraje významnou roli pořizovací cena, kde ale technická úroveň a kvalita zpracování zůstávají standardem. Rozdílem v prodejních strategiích je pokrytí trhů, např. nový model Peugeotu se na rozdíl od Citroënu nebude prodávat ve Francii.

 

Atraktivní sedan Citroën C-Elysée
Novým globálním sedanem C-Elysée chce automobilka urychlit rozvoj značky i mimo evropské trhy, jelikož podíl prodejů karoserie sedan celosvětově roste momentálně rychleji než u hatchbacků. Novinka  využívá veškeré technické a stylové know-how značky, ať už jde o systém nápravy, kvalitní zpracování či technologie.
C-Elysée je zacílen na zákazníky, kteří hledají výborný poměr kvality a ceny. Nový sedan, který vznikl z platformy jako např. Citroën C3, totiž nabízí velký prostor s atraktivním interiérem a k tomu adekvátní zavazadlový prostor nabízející objem 506 l VDA, jedním z nejlepších v tomto segmentu. Na výběr je 7 odstínů barev karoserie, tři úrovně výbavy a tři motorizace.
Vnější rozměry vozu s délkou 442 cm a širokým rozvorem 265 cm, který patří v dané kategorii mezi největší, zajišťují dobré jízdní vlastnosti a nadstandardní prostornost. Cestující vzadu mají dostatek místa pro nohy, a to jak do šířky, tak do délky.
Pro český trh byly vybrány tři motorizace: 1,2 VTi (53 kW), 1,6 VTi (85 kW), 1.6 HDi (68 kW). Pro motor 1.6 VTi i možnost výběru manuální nebo automatické převodovky. Nejmenší benzínová motorizace 1,2 VTi 72 v základním provedení bude v nabídce již od 230 000 Kč s rozšířenou 5letou zárukou.
Peugeot 301: kompakt s obřím kufrem
Nový model 301 byl ve světové premiéře představen loni na podzimním autosalonu v Paříži. Automobilka očekává, i když se zrovna, díky situaci v Evropě, nachází v propadu prodejních čísel, že se tento model z hlediska prodejů stane jedním z nejdůležitějších vozů značky. Tahákem k tomu by měla pomoci jeho cena, která v základním provedení začíná na 220 000 Kč a k tomu 5 let značkové záruky.
Inspirací designérům byl koncepční vůz SR1, který předurčuje novou identitu značky, ale postaven byl na platformě modelu 208. Peugeot 301dostal nejnovější stylistické prvky. Díky své délce nabízí optimalizovanou a velkorysou architekturu, která mu dává náskok před konkurencí, např. velkou prostornost na zadních sedadlech nebo rekordní objem zavazadlového prostoru (640 l).
Rodinný sedan, který se vyrábí v továrně ve Španělsku, disponuje celkovou délkou 444 cm s rekordním rozvorem 265 cm. Díky své velikosti nabízí nejprostornější kabinu ve své kategorii a splňuje tak jedno z největších očekávání zákazníků. Do prostorného vozu se vejde pohodlně 5 cestujících včetně zavazadel.
V nabídce agregátů nechybí nová řada benzínových tříválců (1,2 VTi) o výkonu 53 kW, dále pak 1,6 VTi (85 kW) a 1,6 HDi (68 kW). Motory budou propojeny s manuálními, robotizovanými nebo automatickými převodovkami.
Kompaktní sedan má v nabídce nejmodernější bezpečnostní výbavu. V závislosti na zemi prodeje a typu motoru může být vybaven ESP, ABS, čtyřmi airbagy, podporou brzdění v kritických situacích nebo samočinnou aktivací výstražných světlometů. Peugeot 301 se v 7 barevných odstínech začal prodávat od 1. listopadu 2012 v Turecku, poté ve střední a východní Evropě, Rusku, na Ukrajině, v Řecku, v zemích Maghrebu, na Středním východě, zemích Perského zálivu, v Africe a některých trzích Latinské Ameriky a v další fázi pak bude následovat Čína. /ks/

 

 
Publikováno: 11. 2. 2013 | Počet zobrazení: 1483 článek mě zaujal 232
Zaujal Vás tento článek?
Ano