hnv murr

Česká elektrické koloběžka přijíždí z Mělníka

Koncept unikátní elektrické koloběžky představila mělnická firma Akumoto, která se specializuje na produkci jednostopých elektrických vozidel. 

 

Koncepční novinka elektrické koloběžky nazvaná Akumoto eTC – electric Town Cruiser, přichází s revolučním systémem skládání a celou řadou inovativních prvků. Výrobce využil svých dlouholetých zkušeností z kategorie elektro skútrů a spojil své síly s českým designérem Tomášem Kadeřábkem. Výsledkem je koncept elektrické koloběžky, která používá nejmodernější technologie a originální systém skládání.
 
Novým směrem v jedné stopě
„Hlavní důvody, proč jsme se rozhodli vstoupit do vývoje konceptu Akumoto eTC jsou v zásadě dva. Značce Akumotro se i přes dlouho trvající recesi v motocyklové oblasti vede dobře a dlouhodobě jí patří první místo v prodejnosti elektrických motocyklů. Díky tomu může kromě vývoje nových modelů investovat i do úplně nových směrů, které nabízejí nové příležitosti. Dalším důvodem je měnicí se přístup k stylu dopravy v dnešním světě: Hustota provozu stále stoupá, regulační předpisy přitvrzují a rostou i ekologické tlaky. Navíc si lidé uvědomují hodnotu času a nebaví je trávit ho zavřeni v automobilu, ve kterém čekají v dlouhých kolonách“, říká obchodní manažer značky Akumoto Lukáš Drahovzal. Studie eTC poskytuje proto podle něj ideální řešení pro městskou mobilitu v rámci uzavřených a přeplněných center většiny evropských měst, kde bývá obvykle problém s hustotou provozu a parkovací kapacitou. V této kategorii vidí firma také svou velkou příležitost a díky inovativnímu produktu, který využívá nejmodernějších komponentů a technologií, předpokládá úspěšné uvedení na trh a vysokou poptávku.
Celý proces výroby a montáže by se měl odehrávat v ČR, kde má Akumoto technické zázemí pro montáž elektro skútrů. „Věříme, že díky našemu technickému zázemí, zkušenostem a zapojení předních českých designérů se nám podaří prosadit i v této kategorii, která otevírá nové možnosti v čisté a levné dopravě pro širokou veřejnost. Naše firma se úzce specializuje na vývoj a produkci jednostopých elektrických dopravních prostředků, a proto tento projekt bereme jako logické a přirozené rozšíření našeho výrobního programu.“ uzavírá Lukáš Drahovzal.
 
Sveze vás, nebo si ji můžete vézt sebou
Koncept elektrické koloběžky využívá k pohonu elektrický pulzní motor, který je umístěný přímo v zadním kole, tím nedochází ke ztrátám energie při jejím přenosu pomocí řetězu, řemenu, apod., navíc je tento motor plně bezúdržbový. Použité akumulátory jsou vyjímatelné, poskytují možnost nabíjení přímo v koloběžce nebo i mimo ni. Pro nabití stačí běžná zásuvka 230 V, doba nabíjení se pohybuje od 1,5 do 3 h. Akumulátory nové generace LiFePO4 se vyznačují mj. nízkou hmotností, nemají paměťový efekt a jejich životnost je 8-12 let. Celý systém samozřejmě nezapomíná ani na výhody rekuperace energie a využití elektromotoru při brzdění. Systém „elektronické brzdy“ je doplněn o hydraulické kotoučové brzdy. Na atraktivitě celého konceptu má zásluhu i letmo uložené přední kolo. O pohodlí se starají 10" pneumatiky a nastavitelné odpružení spolu s integrovaným, výklopným a teleskopickým opěrátkem. Funkční stránku koloběžky podporuje i geometrické tvarování.
Díky velmi nízké hmotnosti celé koloběžky, o kterou se zasloužil hlavně litý rám z magnesia, může uživatel očekávat velmi slušnou dynamiku jízdy. Originální konstrukce, chytré řešení zaklápěcí podlahy s výsuvným sedlem pak nabízejí zajímavou funkci složení celé koloběžky do malého a lehce manipulovatelného stavu, který umožní lehké vykládání a nakládání koloběžky např. do automobilu (karavanu), což podle výrobce bez větších problému zvládne i člověk s omezenou pohyblivostí.
 

 
Publikováno: 29. 11. 2012 | Počet zobrazení: 4488 článek mě zaujal 752
Zaujal Vás tento článek?
Ano