Aimtec hnv murr

První 100% bateriová lokomotiva na světě

Australský výrobce kolejových vozidel Wabtec představil FLXdrive, první těžkou lokomotivu na světě s bateriovým pohonem pro provoz na hlavních tratích.

 
Růžově zbarvená lokomotiva jezdící na uloženou elektrickou energii představuje významný krok na cestě k nízkoemisní budoucnosti v železničním průmyslu, který je významným zdrojem emisí CO2. První prototyp vyvinutý ve spolupráci s Carnegie Mellon University představila firma Wabtech v roce 2021 – měl kapacitu 2,4 MWh ve více než 20 tis. li-ion článků, což mu umožňovalo rychlost kolem 120 km/h a dojezd 563 km.
FLXdrive má mít energetickou kapacitu 7 MWh a předpokládá se, že s využitím regenerativního brzdění nabídne dojezd téměř 350 km a umožní dosáhnout dvouciferné procentuální snížení nákladů na palivo i emisí na vlak v závislosti na železničním provozu. Lokomotiva řídí celkový tok i distribuci energie ve vlaku prostřednictvím nového softwaru. Je vybavena unikátním systémem tepelného managementu baterií, který využívá kapalinové chlazení. Po dokončení testování se lokomotiva vydá v roce 2024 na 17 000 km dlouhou cestu do svého působiště v západoaustralském regionu Pilbara pro těžařskou společnost Roy Hill.
 
Publikováno: 17. 1. 2024 | Počet zobrazení: 166 článek mě zaujal 10
Zaujal Vás tento článek?
Ano