murr

Lasery z Prahy dobývají svět

Jednou z částí společné české expozice Czech Trade na veletrhu automatica byl stánek firmy Narran, zabývající se laserovou technologií, kterou nás provedl marketingový manažer Antonín Malecký.

 

Na automatice firma vystavovala speciální buňku s čisticím laserem, který u nás začali řešit jako jedni z prvních a podařilo se jim tak obsadit zajímavý a perspektivní segment.

Je o tento produkt zde na veletrhu zájem?
Zájem určitě je, i když samozřejmě nejsme jediní, kteří jej nabízejí. Se zájemci řešíme už přímo i jejich aplikace. Vnímáme zde konkurenci hlavně z Číny, která soupeří zejména cenou. Zatím se nás to ale naštěstí nedotklo v zásadní míře, že by si zákazníci místo našeho zařízení kupovali čínskou produkci. Stalo se nám spíše, že jsme čínský produkt servisovali pro zákazníka, který si toto zařízení pořídil a dostal se s ním do problémů.
Ovšem čínské systémy, navzdory obecné představě nemusí znamenat jen synonymum problémové kvality, někdy je to dokonce i naopak. I když někteří čínští výrobci laserových systémů se pomalu kvalitativně přibližují evropským výrobcům, problémem zůstáva i přes jejich nižší ceny velmi obtížná servisovatelnost, kvůli které se v dlouhodobém horizontu pořízení takového systému může prodražit.

Zákazníci z vaší branže se ale nejspíše spolehnou na kvalitu, kterou mají na dosah ruky, nebo ne?
Úplně tak obecně to neplatí. Například máme už lasery ve třech desítkách zemí a distributory nejen v Evropě (v Německu, Rakousku, Itálii, Portugalsku, Polsku), ale i v Americe, Austrálii, Indonésii či Malajsii, tedy v regionech, kde je právě Čína mnohem blíže.

To ale znamená vybrat si opravdu spolehlivého partnera, který zaručí, že bude hájit dobré jméno a pověst firmy.
Ano, ze začátku to fungovalo tak, že roční exkluzivitu na prodejní práva jsme dali distributorovi, který si náš systém pořídí. Teď už jsme naštěstí ve fázi, kdy si můžeme partnerské firmy vybírat a mít na ně poměrně přísná kritéria. Získáváme ty, kteří jsou opravdu zdatnými obchodníky, a kde vidíme za nimi práci v obdobném segmentu, kdy často doplňujeme i jejich portfolio. Například když prodávají svařovací lasery, čisticí laser může být dobrým a žádaným rozšířením jejich nabídky, protože mají zkušenosti s velmi podobnou technologií, vyřešené zabezpečení, zdroje apod.

Na veletrhu automatica jste poprvé, co od své účasti očekáváte?
Zájem návštěvníků je, proto si od účasti slibujeme potřebný networking a navázání užitečných vztahů a kontaktů. Řada našich zákazníků třeba nemá čas zajet za námi do Prahy, takže uvítala možnost setkání tady v Mnichově na veletrhu, který se s ohledem na své zaměření rozhodli navštívit. A my jim můžeme předvést naživo, jak naše systémy fungují. Obzvláště u laserového čištění, což je relativně nová technologie, která ještě není tak obecně známá a rozšířená.
A i když máme prezentace v digitální formě na youtube, kde jsme zaznamenali na 30 milionů zhlédnutí, často nám lidé psali, že to opravdu dobře umíme s počítačovou grafikou a efekty. Proto jsme považovali za důležité ukázat jim, že ta technologie reálně existuje, a není to jen počítačová animace.

Josef Vališka
Foto: Narran

 
Publikováno: 25. 8. 2023 | Počet zobrazení: 237 článek mě zaujal 27
Zaujal Vás tento článek?
Ano