asseco Aimtec murr

Stylová DS 4 E-Tense ve výbavě Rivoli

Prémiová značka DS Automobiles ze skupiny Stelantis sází na klientelu, která vyhledává neotřelý design a francouzský komfort. Jak je na tom její nejmenší model DS 4 s plug-in hybridním pohonem?

 

DS 4 zaujme mohutnou přední maskou s logem uprostřed a úzkými dlouhými LED světlomety s technologii Matrix se vzorem diamantů. Velmi zajímavá jsou světla pro denní svícení, které připomínají padající vodu od hlavních světlometů až k nárazníku jako do potoka. Silueta vozu vytváří aerodynamický profil crossoveru, v kterém vynikají plynulé linie nerušené zasouvacími klikami dveří. Celkově je DS 4 hezky propracovaná a na silnici nepřehlédnutelná i díky vyváženým proporcím (na délku měří 4400 mm, je široká 1870 mm a vysoká 1470 mm) a větším vykrojením pro kola. Zajímavá je zvětšená světlá výška 189 mm, která s velkými 20“ koly vytváří působivé spojení. Zavazadelník je prostorný s nízkou nakládací hranou, jeho objem, i když mu plug-in hybridní pohon ubere místo, je pěkných 390 litrů.

Elegantní interiér
Tvary diamantu s do kosočtverců tvarovanými tlačítky jsou patrné v celém interiéru, který útulně obepíná posádku příjemným koženým provedením s pohodlnými sedadly a nastavitelným ambientním osvětlením.
Propracované sedadlo řidiče velmi dobře podpírá stehna i záda. Jeho posez je pěkně nastavitelný pro rozmanité výšky řidiče, výhled z vozu je optimální na všechny strany kromě zádi, kde je úzkým oknem omezenější. Oceňuji digitální kapličku před řidičem i středový displej za velmi dobrou čitelnost s vysokým rozlišením. To platí také pro head-up displej, jenž promítá informace na čelní sklo do zorného pole řidiče.
Pod středovým displejem infotainmentu je lišta zajímavě řešených tlačítek pro klimatizaci, jinak je všechno ovládání pouze dotykovými povely na displeji. I klimatizaci si tlačítkem pouze vyvoláte a nastavování je už digitální. Je dobře přehledné a s rychlou odezvou.
Zajímavým prvkem a novinkou je malý dotykový displej na středové konzoli, který umožňuje zadávat povely jako na touchpadu. Lze jej využít pro rychlý přístup k hlavním položkám multimediálního systému, stačí na něm podržet prst, aby se vyvolalo menu. Pod displejem je umístěna řadička rychlostí 8st. automatu a ovládaní hlasitosti. Za nimi je vhodně zabudovaná opěrka dlaně umožňující tyto funkce skvěle ovládat.

Pohon
Vrcholnou čtyřválcovou přeplňovanou jednotku 1,6 l o výkonu 132 kW, kterého dosahuje při 6000 ot./min doplňuje 81kW elektromotor s 12,4kWh trakční li-ion baterií. Dohromady jsou k dispozici velmi pěkné hodnoty točivého momentu 360 Nm a 165 kW výkonu, které dokážou rozpohybovat vozidlo z 0 na 100 za 7,7 s.
Dojezd v čistě elektrickém režimu je udáván hodnotou 55 km, po započtení několika proměnných, jako jsou venkovní teploty, akcelerace či využívání klimatizace, se ale dostaneme na výrazně nižší hodnoty.
Elektromotor dobře spolupracuje se spalovacím motorem, např. při rozjezdech nebo akceleraci mu pomáhá svým výkonem, k tomu je ale zapotřebí mít nabitou baterii. V tomto režimu lze dosáhnout pěkné spotřeby 3,5 až 4 l/100 km. Při vybité baterii ale spotřeba naroste přes 7 litrů na 100 km. Přitom baterii lze dobít 22 kW/32 A za cca 2–2,5 h. Po týdenním testu byla spotřeba 6,1 l/100 km při průměrné městské rychlosti 55 km/h.

Závěr
Jde o klidného elegána, který nabízí příjemnou komfortní a tichou jízdu i díky skvěle naladěnému podvozku a odhlučnění. To bych chtěl obzvláště vyzdvihnout, protože i při dálničním provozu je v kabině patrný jen aerodynamický šum od vozovky. Samozřejmě DS 4 za to umí pěkně vzít, když poškádlíte pedál akcelerátoru, tomu ale pak odpovídá spotřeba. Dokáže dobře držet stopu, při průjezdu zatáčkou se nenaklání, oceňuji dobré pohlcování nerovností a skvělé sedačky za podporu těla. Pořídit si jej lze v této konfiguraci za 1 300 000 včetně DPH.

Petr Kostolník
Foto: Autor

 
Publikováno: 17. 3. 2023 | Počet zobrazení: 192 článek mě zaujal 41
Zaujal Vás tento článek?
Ano