Aimtec hnv murr

První lokomotiva ČD dovybavena ETCS

Sdružení dodavatelů pod vedením ČD – Telematika a AŽD Praha předalo Českým drahám první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS, aby mohlo do ostrého komerčního provozu.

 
Prototypové vozidlo řady 362 WTB získalo od Drážního úřadu konečné povolení typu vozidla a jeho uvedení na trh, což znamená, že je kompletně schváleno a připraveno pro rutinní komerční provoz pod zabezpečovačem ETCS na tuzemské železniční síti v tzv. režimu Switch-On. Konkrétní vozidlo 362 165-3 prošlo v ČR úspěšně testy kompatibility traťové a palubní části ETCS již v polovině roku 2021 a obdrželo potřebné certifikáty, takže další sériové lokomotivy řady 362 WTB bude již možné schvalovat pro provoz pod ETCS výrazně jednodušším způsobem bez nutnosti doložení více než stostránkové dokumentace.
Zpětné vybavení stávajících vozidel zabezpečovačem ETCS, tzv. retrofit, je nejčastější cestou, jak tuzemští dopravci řeší nutnost zavádět tento celoevropský zabezpečovací systém, který má být spuštěn na vybraných koridorových tratích k 1. lednu 2025. V současné době je smluvně zajištěno dodání ETCS na více než 400 vozidel, a závazně objednáno 246 zcela nových vozidel, která budou osazena ETCS již z výroby. ČD zahájily i školení stovek strojvedoucích a ve druhé polovině letošního roku spustí provoz prvních vlaků pod dohledem ETCS, aby byly připraveny na spuštění celoevropského zabezpečovacího systému od 1. ledna 2025.
 
Publikováno: 28. 7. 2022 | Počet zobrazení: 441 článek mě zaujal 97
Zaujal Vás tento článek?
Ano