rosler murr Schunk

Panasonic – více než sto let vývoje

Prvotní vynálezy Konosuke Matsushita, zakladatele společnosti Panasonic, významně přispěly ke komfortu tehdejšího života. Jeho vize, jak elektronické spotřebiče mohou zlepšit život uživatelů, se ukázala jako správná.

 

Nejdříve zdokonalil zásuvku a pak následovala dvojitá objímka, která umožnila napájet světla a další spotřebiče z jediného zdroje. Od založení společnosti Panasonic (7. března 1918) uplynulo už více než sto let, během kterých se firma posunula na pozici jednoho z předních světových výrobců elektroniky. Má za sebou stovky patentů, úspěšných produktů a v mnoha oblastech si to bez značky Panasonic ani nedokážeme představit.

CXC – k zákazníkovi blíž
Společnost Panasonic soustavně rozšiřuje své aktivity v Evropě a snaží se být zákazníkovi blíž. Vede ji k tomu jednoduché pravidlo: „Naslouchej potřebám svých zákazníků“. Úzká spolupráce, setkávání na odborných seminářích, účast na veletrzích a otevřených firemních dnech dává možnost výměny názorů napříč všemi obory.
Osobní setkání bylo v posledních dvou letech výrazně omezeno vzhledem ke covidovým okolnostem, a tak Panasonic přistoupil k rozsáhlé investici, jak přiblížit informace cílovému zákazníkovi. V rámci svého areálu v Mnichově otevřel Centrum technologií (CXC - Customer Experience Center). Komplex budov o velikosti 6000 m2 nabízí pro zákazníky, obchodní partnery, vývojáře, start-upy a univerzity otevřenou platformu pro získávání a výměnu informací. V době restrikcí bylo místo dostupné jen virtuálně, ale dnes se brány CXC denně otevírají odborné i široké veřejnosti.
V ústřední části prezentace a ve speciálně orientovaných funkčních místnostech představuje Panasonic svou komplexní škálu elektromechanických komponent, automatizačních systémů, pohonů a průmyslových robotů. Kromě toho jsou zde k dispozici stroje pro výrobu elektroniky a technologie pro maloobchod, veřejné prostory, elektronickou mobilitu a inteligentní život.
CXC je svět moderních technologií, dialogová platforma a ideální místo pro konání tematických setkání, seminářů a školení. Výstavní program je průběžně aktualizován a je navržen tak, aby zdůraznil rostoucí význam společnosti Panasonic jako silného prostředníka pro high-tech řešení v oblasti mobility, obchodu a bydlení.

Podpora inovativních projektů
Panasonic má vlastní vývoj na mnoha místech na celém světě. Centrem je samozřejmě Japonsko, ale akademické projekty jsou zastřešeny význačnými americkými i evropskými univerzitami. Jedním z mnoha je projekt pro udržitelné zemědělství v Zurichu. Zde firma podporuje vývoj autonomního vozidla jako alternativu pro mechanickou kontrolu plevele. Jeho použití by mělo směřovat ke snížení používání herbicidů, a tím k udržitelnějšímu způsobu hospodaření.
Nové nápady, inovativní řešení a cíl zvýšit udržitelnost – tyto tři pilíře jsou základními hodnotami společnosti Panasonic Industry i realizačního vývojového týmu.
Toto je jen malá ukázka jakým způsobem Panasonic podporuje projekty, které v dlouhodobém horizontu vývoje našeho životního prostředí dávají smysl. V automobilovém průmyslu má bohaté zkušenosti mimo jiné v úzké spolupráci při výrobě elektromobilů a vidí budoucnost i v autonomních vozidlech.

Vývoj součástek, elektroniky, přístrojů
Nespornou výhodnou globální společnosti je dovednost skloubit nejlepší mozky z celého světa a efektivně je využít pro vývoj nebo modifikaci produktů a projektů, jak globálních, tak i s regionálním zaměřením. Platí jednoduché pravidlo: „Pro projekt se používají primárně vlastní zdroje“. Pokud je tedy potřeba vyřešit nějakou aplikaci, pak je díky sdílení informací možno nahlédnout do interní databáze, jakým způsobem stejnou či podobnou aplikaci vyřešili jinde. Použít existující produkt či řešení je pak většinou nejekonomičtější variantou. Vždy platí, že vyřešit projekt je nejlépe použitím produktů vlastní výroby. To přináší kromě ušetření nákladů i obrovskou testovací základnu.
Výrobní linku řídí PLC stejné značky a stejné logo je i na dotykovém operátorském panelu, kterým obsluha spouští linku. Servopohony Panasonic pohybují výrobním pásem a bezpečnostní závěsy poskytují dostatečné bezpečí všem pracovníkům továrny. Nechtěný statický náboj eliminují ionizátory a každá finálně osazená deska je pro jednoznačnou identifikaci popsána systémem laserového popisování.
Roboty Panasonic svařují kovové konstrukce, zatímco laserový 3D skener hlídá, aby se obsluha nedostala do kolize s rukou robota. Autonomní vozítka (AGV) v přesně definovaný čas přivážejí díly a odvážejí hotové produkty.

Vlastní továrny
Posledních sto čtyři let bylo dobou neustálého vývoje. Přicházení s novými nápady, řešeními i praktickými přístroji, které zjednodušují každodenní život každého z nás. Již před více než sto lety vytyčil Konosuke Matsushita poslání a chování společnosti Panasonic přinášet zákazníkovi benefit lepšího a pohodlnějšího života a v oblasti ekologie důraz na šetrný dopad výroby na životní prostředí. Jeho odkaz byl dokumentem „Green Plan 2021“ aktualizován a přináší závazek nulových emisí pro rok 2030 a „zápornou“ spotřebu elektrické energie v roce 2050 – snížení spotřebované elektrické energie pod hodnotu společností Panasonic vyrobenou.
Životní prostředí a udržitelnost patří ve společnosti Panasonic ke klíčovým faktorům při rozhodování. Nespornou výhodou je, že Panasonic vyvíjí produkty a systémy a okamžitě má možnost je nasazovat do svých továren po celém světě. Lepší testovací prostředí si těžko představit. To je příklad i využití dohledu nad energiemi. Systémy inteligentních elektroměrů (Eco Power Meters) měří emise, spotřebovanou i vyrobenou energii a mnoho dalších parametrů. Na základě průběžného sledování lze lokálně, regionálně či celosvětově reagovat na aktuální hodnoty.

Nejen vývoj, ale i výroba je vždy s kvalitou Panasonic. Převážná část výrobků s logem Panasonic je vyráběna ve vlastních továrnách, kde dodržování nejvyšších ekologických i bezpečnostních standardů je samozřejmostí.

www.panasonic-electric-works.cz
Foto: Panasonic

 
Publikováno: 4. 6. 2022 | Počet zobrazení: 242 článek mě zaujal 29
Zaujal Vás tento článek?
Ano