Aimtec hnv murr

Pohodlný kombík Kia Ceed SW

Na modelu ceed je pěkně vidět obrovský posun korejské značky na evropských trzích. Už první generace zaujala. Nynější třetí generace prošla nedávno modernizací, kde na první pohled vynikne nové logo a pěkně tvarovaná přední maska.  

 

Karosářské varianty kombi patřily vždy mezi nejoblíbenější modely pro svou velikost zavazadelníku. Dnes je sice vystřídaly modernější SUV, ale je pořád dost příznivců, kteří na kombi nedají dopustit. A musím říct, že patřím mezi ně.
Nové přední partie jsou členitější s novými podélnými LED světly, které zasahují do blatníků. Typický znak modelů Kia „tygří nos“ je spíše náznakový a zdobí jej místo klasického oválného loga „jako vytištěný“ moderním písmem provedený znak Kia. Líbí se mi, stejně jako celková silueta karoserie s hladkými liniemi a typickou sportovně svažující se střechou. Na celkové karoserii upoutá mohutná příď, která evokuje dravost tohoto kombíku. Záď zdobí stejné výrazné logo a dělená zadní LED světla s přepracovanou grafikou a novým světelným podpisem.

Chlouba - zavazadelník
Ceed dlouhý 4605 mm se může chlubit impozantním zavazadelníkem o objemu 625 l (patří mezi největší v segmentu), který se po sklopení opěradel zadních sedadel zvětší až na 1694 litrů. Pohodlně jsem do něj dostal i kolo.
Interiér v sportovněji pojaté výbavě GT Line, dokáže nadchnout svou prostorností. Líbí se mi pěkné zpracování i slícování jednotlivých částí. Přední sedačky s širokým rozsahem nastavení jsou pohodlné s dobrým bočním vedením. Všechny jsou vyhřívané včetně zadních. V druhé řadě je také dostatek místa a kolega se svými 196 cm se s přehledem posadil za sebe. Velmi chválím přehlednost palubní desky, dobrou grafickou čitelnost středového dotykového tabletu, který vhodně doplňovala klasická tlačítka základních funkcí. Středový panel natočený na řidiče umožňuje příjemnější ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel, volantu i navigace. Pěkným prvkem je i kaplička před řidičem s dvěma kruhovými tubusy, které skvěle stíní analogové „budíky“ před přímým sluncem. Právě dobrá čitelnost „budíků“ i infotainmentu si zaslouží pochvalu. Modernizace přinesla vylepšení asistenčních systémů a také multimediální systém, kde nechybí aplikace se zvuky přírody. Doporučuji si to někdy vyzkoušet.

Pod kapotou
Vždy mám radost, když slyším spalovací agregát, jako i v tomto testu, kde přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5T-GDI přenášel výkon (118 kW při 5500 ot./min) přes 7st. automat na přední kola. Jde o nejvýkonnější jednotku v nabídce. Maximum točivého momentu 253 Nm dosahoval v rozmezí 1500 až 3500 ot./min. Motor je velmi dobře odhlučněn a v interiéru je ho slyšet až ve vyšších otáčkách např. při předjíždění. Na povel akcelerátoru reaguje velmi svižně (nezkoušel jsem při plném obsazení), je pohotový s pěknou odezvou v řízení. Při rozjíždění se projevoval dvouspojkový automat trhavým rozjezdem, poté už ale řadí hladce. Pochvalu si zaslouží i pěkně naladěný podvozek s příjemnou tuhostí a jistotou v zatáčkách.   
Při klidní jízdě do 2000 otáček uspoříte na spotřebě, dá se dostat k 5 litrům, ale při zatížení a dálničních rychlostech až přes 7 litrů na 100 km. Po týdenním testu počítadlo ukazovalo spotřebu 7,1 l/100 km.
Kombi v testovaném provedení ve výbavě GT Line s motorem 1,5T-GDI a 7st. automatem vyjde na necelých 670 tisíc, v základní verzi s litrovým motorem na necelých 420 tisíc. Určitě ohromí velkým zavazadelníkem, příjemným interiérem, pohodlným cestováním a moderními technologiemi, navíc výkonným motorem a hospodárným provozem.

Petr Kostolník
Foto: autor      

 
Publikováno: 12. 1. 2022 | Počet zobrazení: 354 článek mě zaujal 85
Zaujal Vás tento článek?
Ano