asseco Aimtec murr

Charismatický nový Koleos

Vlajková loď francouzské značky Renault, model Koleos, prodělala omlazení i zjednodušení nabídky. Pro zájemce to znamená, že u tohoto velkého SUV mohou vybírat jen ze dvou motorizací a dvou výbavových stupňů.  

 

Vzhledově se Koleos v podstatě nezměnil, je ale výraznější, za což vděčí zejména novým nárazníkům a také LED světlometům, které nabízejí lepší výkon pro optimální viditelnost. Za tmy si světelný podpis Koleosu nelze splést. A z kabiny řidiče si užíváte perfektně ozářenou silnici na potkávací světla. Oceňuji velmi pohotovou automatiku dálkových světel, která funguje (ve srovnání s jinými modely) opravdu na výtečnou – skvěle reaguje na protijdoucí vozy, z nichž nikdo ani jednou neblikl, že je oslněn.
Tento charismatický model se svalnatými proporcemi, který přitahuje zrak kolemjdoucích svou mohutnou přídí s dominantním logem uprostřed, je v nabídce ve dvou verzích: Intens a Initiale Paris. Obě jsou velmi slušně vybaveny různými asistenčními a bezpečnostními systémy. Redakce měla k dispozici vrcholnou verzi Initiale Paris s dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem, propojeným s bezstupňovou převodovkou X-Tronic.
Zádi vévodila protažená koncová světla s lesklou lištou ve spodní části ohraničující falešné koncovky výfuku. Po automatickém otevření pátých dveří mě ohromil nejen prostor o velikosti 579/1795 litrů, ale skvělý futrál zavazadlového prostoru, který chránil nejen podlahu kufru, ale také boky a po sklopení opěradel i jejich zadní stěny proti ušpinění a nečistotám.   
Interiér byl k vnějšímu bílému kabátu vybaven koženými perforovanými sedadly v barvě krému, které doplňovala ve stejné kůži loketní madla na dveřích a pro pocit luxusu byly na prazích vyobrazeny na hliníkové liště nápisy Initiale Paris. Vše působilo velmi vkusně a čistě. Osobně preferuji čalounění látkové, ale v tomto případě mi kůže nevadila. Absolvoval jsem delší cestu do Mnichova a sedačku jsem téměř nevnímal, protože se mi cestovalo skvěle, byla nejen pohodlná, ale i pěkně pevná, aby držela záda v dobré a neunavující pozici. Kromě vyhřívání disponovala i odvětráváním a masážní funkcí.
Jak jsem psal výše, pohon zajišťovala jedna ze dvou motorizací, které Renault pro omlazený Koleos nabízí. Jde o benzínovou jednotku TCe 160 EDC o výkonu 116 kW a poháněnými předními koly, a agregát Blue dCi 190 X-tronic 4 x 4, disponující výkonem 135 kW při 3500 ot./min. A právě tento dieselový čtyřválec poháněl i testovaný Koleos, jehož maximální točivý moment byl 380 Nm od 1750 ot./min. Jde o úsporný motor s dostatkem výkonu pro pohon všech kol. Drobeček o délce 4672 mm a hmotnosti téměř dvě tuny je s tímto motorem velmi hbitý a nenechá se zahanbit ani na německých dálnicích. Proti udávané spotřebě výrobcem 6,7–6,8 litrů na 100 km jsem naměřil v kombinovaném provozu 7,6 litrů na 100 km, což si myslím, je pěkná hodnota.
Převodovka X-tronic CVT (s plynule měnitelným převodem) je řízená elektronicky a přepíná mezi šesti virtuálními rychlostními stupni. Motor drží v ideálních otáčkách, řazení je plynulé bez cukání při přeřazování. Tužší podvozek umocňuje jistotu při řízení a v zatáčkách pěkně drží stopu bez větších náklonů. Zkoušel jsem i lehčí terén na nezpevněné trase a Koleos si s ním hravě poradil. Výtečný je asistent pro jízdu z kopce, kterým byl Koleos vybaven. Na vrcholu kopce zmáčknete vlevo od volantu tlačítko pro jízdu z kopce, pustíte všechny pedály a držíte se pouze volantu, asistent si se strmým svahem hravě s omezenou rychlostí poradí.

Petr Kostolník
Foto: Autor

 
Publikováno: 26. 10. 2021 | Počet zobrazení: 491 článek mě zaujal 129
Zaujal Vás tento článek?
Ano