asseco Aimtec murr

Brno chce nové nádraží

Magistrát moravské metropole představil koncem července výsledky mezinárodní soutěže na návrh nového brněnského hlavního nádraží.

 

Brněnský železniční uzel už dnes kapacitně ani technicky nevyhovuje a jeho modernizace je nutná. Na stavbu nového nádraží v přesunuté poloze bylo Brno připraveno už několikrát, plány ale opakovaně zastavila nepříznivá situace od velké hospodářské krize přes druhou světovou válku až po okupaci v roce 1968.
Nové hlavní nádraží bude namísto toho současného, které je situováno v centru města, stát u řeky Svratky v lokalitě dnešního dolního nádraží. Vznikne podle návrhu nizozemského ateliéru Benthem Crouwel Architects, jenž stojí za projektem nádraží v Rotterdamu nebo rekonstrukcí a dostavbou nádraží v Amsterdamu.
Vítězný návrh podle poroty v sobě kombinuje odkaz na historické budovy s moderním dopravním uzlem a kvalitním veřejným prostranstvím. Stavba nové budovy dopravního uzlu, jejíž dokončení se předpokládá v horizontu let 2032–2035, má stát odhadem 45 až 48 mld. Kč a Správa železnic má za to, že by na projekt měly být využity peníze z budoucích dotačních titulů.
Ve dvoukolové soutěži soupeřilo 12 týmů, z nichž čtyři postoupily do finále. Od 30. září si všechny návrhy bude moci prohlédnout veřejnost na výstavě v Křížové chodbě brněnské Nové radnice.

 
Publikováno: 4. 10. 2021 | Počet zobrazení: 551 článek mě zaujal 137
Zaujal Vás tento článek?
Ano