asseco Aimtec murr

Virtuální lokomotivní showroom

Český výrobce lokomotiv CZ LOKO představil unikátní novinku – virtuální depo, v němž je možné nejen se detailně seznámit s nabídkovým portfoliem firmy, ale i nakonfigurovat si svou vlastní lokomotivu.

 

Virtuální showroomy a konfigurátory už úspěšně fungují např. v nabídkách automobilek a jejich dealerů, ale přijít s něčím podobným v oblasti zcela jiného oboru – kolejových vozidel – se zatím až dosud nikomu z jejich výrobců v takovéto formě nepodařilo. A přesně to učinila společnost CZ LOKO. K nedávno přistavěnému rozšíření výrobní haly ve svém závodě v České Třebové přidala nyní i virtuální showroom v ní vyráběných strojů. Pod názvem CZ LOKO Virtual Depo představila firma, která má na svém kontě už 1155 vyrobených lokomotiv, projekt vývoje virtuálního prostředí, který umožňuje zažít špičkový průmyslový design i výkon jejích produktů ve virtuální realitě nejen ve VR headsetu, ale také na mobilních zobrazovacích zařízeních i v klasickém 3D zobrazení na osobních počítačích, takže brýle pro virtuální realitu nejsou nutně potřeba.
První verze systému Virtual Depo si mohli vyzkoušet již návštěvníci květnové on-line Technické konference CZ LOKO, a od 7. června je už dostupná i veřejnosti.



Do posledního šroubku

Návštěvník má v aplikaci Virtual Depo kromě zobrazení modelů lokomotiv také možnost nahlédnout do jejich konstrukčních detailů, vyzkoušet konfiguraci jednotlivých strojů nebo se přímo zúčastnit komentované real-time prohlídky ve virtuální realitě, kdy je jeho zasvěceným průvodcem odborník společnosti CZ LOKO.
Pro zahájení prohlídky stačí vybrat libovolný z nabízených modelů, a virtuální depo poskytne detailní obraz vybraného stroje i jeho komponent ve 3D zobrazení, které umožní učinit si představu o dané lokomotivě a jejích parametrech, stejně jako při prohlídce na reálném veletrhu. Podle tvůrců projektu možná dokonce ještě lepší, protože virtuální depo nemá omezení, jaká jsou obvykle spojena s prohlídkou reálného exponátu. Kromě možnosti libovolného pohybu včetně prohlídky jinak problematicky přístupných míst lze také okamžitě zjistit detaily o konstrukčních prvcích, pokládat dotazy na další doplňkové informace apod.
Obchodní partnery provází při prohlídce avatar reálného obchodníka a veškerá komunikace probíhá v reálném čase.



Omezení jako příležitost
„Inovace je často výsledkem omezení. Ta, s nimiž přišla současná doba, však zásadně mění i náš způsob uvažování o komunikaci s našimi zákazníky i komunitou fanoušků a veřejnosti. Lokomotivy jsou zosobněním něčeho skutečně fyzického, a tak jejich prodej i prezentace byly vždy tradičně závislé na osobní prohlídce. Ta nyní není možná, ale pokud se nelze setkat ve fyzické realitě, změníme ji na virtuální,” komentuje projekt virtuálního showroomu Michal Schaffer, vedoucí oddělení marketingu společnosti CZ LOKO.
Virtual Depo má představovat i zásadní vývojový krok v obchodní komunikaci společnosti, která bude nový systém využívat jako jednu z hlavních platforem pro prezentaci i prodej svých produktů obchodním partnerům. Systém nabídne registrovaným uživatelům na základě pozvánky přístup do skutečného virtuálního showroomu s možností sestavení koncového modelu podle svých konkrétních potřeb na základě odpovídajících technických možností společně s real-time komunikací s obchodním zástupcem. V budoucnu by společnost CZ LOKO chtěla využívat virtuální realitu i pro školení zákazníků a servisní podporu.

David Kostolník
Foto: CZ LOKO

 
Publikováno: 23. 7. 2021 | Počet zobrazení: 717 článek mě zaujal 163
Zaujal Vás tento článek?
Ano