Aimtec hnv murr

Renault Mégane – elegantní hatchback

Kompaktní model Mégane začala francouzská automobilka Renault vyrábět od roku 1995 a od roku 2016 je na světě čtvrtá generace, která loni prodělala omlazení, resp. mikrofacelift.

 

Drobné designové změny jsou skoro neznatelné, ty hlavní prodělaly především technologie. Vizuálně jsou změny patrné v grafice předních a zadních světel a přepracovaném předním nárazníku. Dle mého názoru to je jen dobře, protože elegantní vzezření hatchbacku vypadá skvěle. Jemné boční linie nechávají vystoupit přední část vozu s velkými Full Led světlomety s dominantním logem.
Mikrofacelift je možná jen vyústěním zmenšených prodejů a krize s Nissanem, s nímž sdílí Renault také modulární platformu, na které je stavěn Mégane. Proslýchá se, že hatchback Mégane bude jedním z řady modelů, u kterých bude ukončena výroba. Ale nechci předjímat, vše vyplave na povrch včas.
V kabině je vše při starém, jen s drobnými úpravami. Řidič má dobrý posez, skvělé sedačky disponují dobrým držením zad a výhled je pěkný do všech stran. Polohu si i vysoký řidič upraví během chvilky, což demonstroval kolega se svými 196 cm. Horší to měl na zadních sedadlech, kde je tradičně málo místa před koleny i nad hlavou. Oceňuji přihrádku před řadicí pákou, která obsahuje dobře dostupné dva USB konektory, 12V zásuvku a konektor jack. Skvělé je, že i cestující na zadních sedadlech mají k dispozici 12V zásuvku a dva USB porty.     
Po nastartování zaujme nový přístrojový štít před řidičem, samozřejmě v digitalizované formě, ale musím říct, že se mi velmi líbil. Je přehledný a čistý s pěkným rozlišením. Dominantou palubovky je velký „tablet“ otočený vertikálně, a i když nejsem zastánce digitalizace „za každou cenu“, u Renaultu se mi takto otočený velký displej líbí. Jednak nabízí dostatečně velké ikony, do kterých se dá strefit i na drncající „polňačce“, je přehledný a velmi mi vyhovují zobrazená navigační data na výšku, kde je vidět daleko dopředu. Díky novému systému EasyLink je dotykové ovládání obrazovky velmi dobře optimalizované. A co oceňuji nejvíc, že jsou ponechány klasické ovladače klimatizace, že se nemusí „někam“ do menu na tabletu, ale intuitivně manuálně volit požadované temperování kabiny tlačítky a ovladači s malými kruhovými displeji zobrazujícími navolenou teplotu.
Velikost zavazadelníku zůstala nezměněná (384 l), po sklopení zadních opěradel je k mání 1247 l, ale také se vytvoří nehezký schod, navíc je u hatchbacku dost vysoká nakládací hrana.
Testované vozidlo poháněl vznětový čtyřválec s označením Blue dCi 115 o objemu 1461 cm3 a výkonem 85 kW při 3750 ot/min, krouticí moment 260 Nm je k dispozici již od 1750 ot/min. Motor se chová skvěle, je velmi pružný a reaguje citlivě na pedál akcelerátoru. Velkou pochvalu si zaslouží odhlučnění kabiny, kde se motor při klidné jízdě neprojevuje a při vytočení je slyšet jen příjemné brumlání. Motor byl propojen s 6st. manuální převodovkou, která měla delší dráhy s krátkým zabíráním spojky, což se projevovalo cukáním při přeřazování. Pokud se s tím počítá, dá se na to brzy zvyknout.
Podvozek mi přišel tužší, registruje výmoly silnice, přitom je ale na silnici jistý a spolehlivý. Ve městě se spotřeba dostala na 6,6 l, ale klidnou jízdou v kombinované spotřebě mi počítač ukázal spotřebu 5,6 l na 100 km, což není vůbec špatné.
Hatchback Mégane je auto pro klidné povahy, není to závodník, ale spolehlivý elegán. Na výběr je ze třech výbavových stupňů: Zen, Intens a RS Line, které jsou již od základu bohatě vybaveny.  

 
Publikováno: 26. 5. 2021 | Počet zobrazení: 492 článek mě zaujal 118
Zaujal Vás tento článek?
Ano