Aimtec hnv murr

Klíčem k úspěchu je mít rád, co děláte

Ing. Miroslav Řehoř, jednatel firmy ISCAR ČR s. r. o., kterého jsme v Brně zastihli u společnosti DMG MORI, s níž ISCAR připravoval společnou technologickou prezentaci, má za sebou první rok ve vedoucí pozici českého zastoupení izraelského výrobce obráběcích nástrojů.  

 
Ovlivní významné personální změny v top managementu, které jsme v uplynulém roce zaznamenali u ISCAR ČR, budoucí směr firmy?

Loňský rok znamenal pro ISCAR svým způsobem zásadní milník, ale to neznamená, že zákazníci mají čekat přelomové změny. Snažíme se o rozumnou kontinuitu toho, na co jsou zvyklí. Do důchodu odešlo několik dlouholetých kolegů včetně zakladatele firmy ISCAR na území ČR Ing. Zdeňka Roubíčka. Nástup na jeho pozici beru jako velkou výzvu navázat a pokračovat v díle, které jsme společně v roce 1992 začali.
Mou dřívější pozici oblastního manažera na Moravě, spojenou s řízením a koordinací spolupráce s výrobci a prodejci obráběcích strojů, převzal náš dlouholetý kolega Ing. Josef Klíma. V Čechách pozici oblastního manažera nově zastává Ing. Alfred Skounic. Jako svého zástupce jsem si zvolil našeho mladého kolegu Ing. Tomáše Ortmana.
Náročné bylo vybrat manažera pro frézování, protože máme opravdu dost šikovných „frézařů“. Nakonec jsem vybral Pavla Svobodu, který má dlouholeté praktické zkušenosti, jež nyní dále uplatňuje a pomáhá s nejrůznějšími projekty. Naopak nejjednodušší bylo obsadit pozici vedoucího marketingu, kde převzal štafetu po svém otci jeho syn Martin Horváth, který po boku otce pracoval více než 15 let. Dnes má náš tým téměř 50 lidí a za jeho hlavní sílu považuji vzájemnou ochotu a schopnost spolupráce. Prostě žádný solitér mezi námi neuspěje. I proto je firma velmi stabilní. Myslím, že hlavním klíčem k úspěchu je mít rád svou práci, a věřit tomu, co děláte!

Stále platí, že ISCAR je lídrem v zapichovacích systémech?

Vnímání značky ISCAR na českém, ale i světovém trhu se v posledních letech výrazně změnilo. Ve svých začátcích byla opravdu velmi známá hlavně díky upichovacím systémům. Snad nejznámější byl patentovaný SELF-GRIP z roku 1976 s jednostrannou samosvorně upnutou destičkou. V roce 1994 přišel na trh systém DO-GRIP s oboustrannou destičkou, která má břity navzájem pootočené, což umožňuje upichovat do větší hloubky, než je délka destičky. Dnes je to systém TANG-GRIP s tangenciálně upnutou destičkou v lůžku nástroje. Výsledkem je bezproblémový odchod třísky a podstatný nárůst produktivity zvýšením řezných parametrů.
Ale dnešní ISCAR už není „jen“ specialistou na upichování, i když se snažíme si vedoucí pozici v tomto segmentu udržet, jak ostatně potvrzuje i zcela nový systém LOGIQ-F-GRIP. Firma už nabízí kompletní sortiment pro třískové obrábění a řadu inovativních řešení i v dalších segmentech. Určitě málokdo ví, že s řeznou hranou ve šroubovici, u frézovacích destiček, přišel poprvé také ISCAR, a to již v roce 1986.

Jaké novinky připravuje firma nyní?

ISCAR každoročně představí a uvede na trh v průměru tisícovku novinek a modifikací stávajících nástrojů v celé oblasti třískového obrábění a ve zhruba pětiletých cyklech pak přichází s novou prodejní kampaní. Jak jistě víte, koncem roku 2018 byla představena nová kampaň pod názvem LOGIQ. Nástroje této řady jsou neustále doplňovány o nové typorozměry, geometrie, karbidy, utvařeče atd. Za zmínku stojí třeba tříbřité vrtáky LOGIQ-3-CHAM, atraktivní z hlediska výjimečné produktivity, rychlostní frézy MICRO-3-FEED a NAN-3-FEED či plunžrovací nástroje TANG-PLUNGE a také nástroje pro produktivní frézování ozubení metodou Power Skiving anebo zrychlovací vřeteno SpinJet, které je poháněno tlakem chladicí kapaliny.
Novinek je tolik, že když vydáme nový tištěný katalog, spousta dalších produktů v něm není obsažena, protože přišla na trh v mezidobí, kdy se katalog připravoval. Proto našim zákazníkům doporučujeme používat (pokud je to možné) elektronický katalog na www.iscar.cz, který je neustále aktualizován a umožňuje vytvářet kompletní sestavy.

Čím se podle vás ISCAR liší od ostatních firem působících na českém trhu ve stejném oboru?

Samozřejmě jsme schopni dodávat kompletní nástrojové vybavení nejen pro všechny operace třískového obrábění, jako je soustružení, vrtání, frézování, upichování a zapichování, ale i pro všechna průmyslová odvětví. Úzce spolupracujeme s výrobci a prodejci obráběcích strojů, což je hlavně u složitějších dílů dnes už nezbytné. Výrobce zná přednosti svého stroje, my zase víme vše o našich obráběcích nástrojích, a to umožňuje naladit jejich skutečnou synergii. Spolu s našimi aplikačními techniky a prodejci přinášíme zákazníkům kompletní technologii včetně následného servisu.
Naši zaměstnanci tvoří sehraný tým, který komplexně „na klíč“ řeší technologie zákazníků. Nedodáváme „pouze“ nástroje, ale vše, co s nimi souvisí, což je naše silná stránka a výhoda proti řadě konkurentů. Důležité je i softwarové vybavení, kterým disponují naši technici. Regionálními prodejci, kterých je v současné době 12, pokrýváme celou republiku. Navíc disponujeme velmi širokým zázemím specializovaných techniků, produktových manažerů a špičkových programátorů pro podporu zákazníků včetně vypracování časových studií a vlastního odladění nástrojů přímo ve výrobě. Myslím, že tím získáváme velkou konkurenční výhodu a spousta zákazníků tuto službu, kterou mimochodem poskytujeme zdarma, velmi oceňuje.

Přicházejí zákazníci sami, abyste jim pomohli s řešením problému, nebo se jim firma snaží aktivně nabízet řešení s ohledem na jejich strojní vybavení, které by mohli využít lépe a produktivněji?

Je to oboustranné. Někdy přijde zákazník k nám, jindy mu zase můžeme s nějakým nápadem pomoci my. Důležité je, že ze svých strojů pak dokáže dostat víc, a výrazně zvýšit produktivitu výroby, což je ostatně hlavní cíl našeho snažení. Využíváme k tomu i zkušeností zahraničních kolegů, jak z mateřského závodu v Tefenu, tak specialistů ISCAR po celém světě.
A naše zkušenosti zase naopak pomáhají jim. Například, když vyvíjejí v Tefenu nové nástroje, třeba pro hrubování či frézování na velkých strojích, často je jezdí otestovat k nám. Velkou výhodou je v tomto ohledu i možnost oslovovat odborníky v Tefenu napřímo bez prostředníků či svolení dalších manažerů. Všichni technici i prodejci na ně mají přímé kontakty a komunikace je proto velmi rychlá.
Například jedeme k zákazníkovi řešit určitou aplikaci a problém s chvěním nástroje a odjíždíme s tím, že mu navrhneme jinou technologii, která je rychlejší, produktivnější a bezproblémová.

Jak zareagovala firma na čtvrtou průmyslovou revoluci?
 
Myšlenku a strategii automatizace výroby a její propojení do online sítě, která odstartovala v roce 2011 na veletrhu EMO, prosazuje ISCAR již několik let. A to nejen ve vlastních výrobních provozech v Izraeli, ale je aplikována ve všech pobočkách a výrobních závodech ISCAR po celém světě. Samozřejmě i v samotných produktech. Nakonec s využitím inteligentních systémů a analýz dat získaných ze strojů se lze setkat u moderních obráběcích nástrojů a řešení nové generace.

Nyní například přicházíme s novou platformou LOGIQ E-COMM, což je vlastně obdoba internetového obchodu. Zákazník tak již nemusí volat, aby zkontroloval stav své objednávky, zásilky či faktury. Veškeré informace jsou mu dostupné online, a to i v případě, že objednávku neprovedl přes internet. Pro zákazníka je to velice praktické a komfortní. Tato platforma je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Kdykoli máte aktuální informace dostupné pomocí stolního počítače, notebooku, tabletu nebo svého chytrého telefonu v kapse.
Další, co plně reprezentuje Průmysl 4.0, jsou automatické vydavače nástrojů MATRIX. Tyto automatické vydavače zajišťují nepřetržité zásobování výrobních provozů požadovanými nástroji. Vydavače MATRIX neboli „toolboxy“ jsou schopny generovat různé reporty, např. spotřeby na jednotlivé zakázky, reporty o pohybu a spotřebách daných nástrojů, hlídají minimální stav zásob a expirační dobu certifikací u měřidel a spoustu dalšího, a to opět 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a jsou stále online.
Dalším trendem je elektronické zpracování dat v aplikacích ITA, IBAQUS, IQ-Cloud, ISCAR World, pro podporu komplexních zákaznických služeb, jako je třeba vyhledání nejvhodnějšího nástroje. Vzájemně propojené sítě výrobních a marketingových systémů ISCAR tak zákazníkům zajišťují dokonale fungující služby a produkty, a zvyšují tak celkovou efektivitu nákladů.
 
Publikováno: 15. 12. 2020 | Počet zobrazení: 766 článek mě zaujal 187
Zaujal Vás tento článek?
Ano