Schunk

Böhmerland se vrací

Před 10 lety zažádal trutnovský podnikatel a motocyklový nadšenec Peter Knobloch o práva k použití značky Böhmerland, kterou si v době tzv. první republiky zaregistroval česko-německý konstruktér Albin Hugo Liebisch.

 

Knobloch se rozhodl tento kultovní motocykl vrátit zpět na silnice. Nejde však o repliku originálu, ale jeho plnohodnotnou moderní verzi přizpůsobenou současnému světu, s maximálním citem pro zachování elegance a charakteru původního stroje. Vlastní konstrukce jednoválcového dvouventilového čtyřtaktu o objemu 600 ccm s odkrytým OHV rozvodem a litou hliníkovou skříní respektuje konstrukci původního agregátu. Je chlazen kombinací vodního a vzduchového chlazení. Unikátní je použití přeplňování Rootsovým kompresorem poháněným řetězem od klikové hřídele.
Stroj, který v sobě spojuje unikátní historický odkaz s nejmodernějšími technologiemi, nyní čeká na homologační proces. Poté by se mělo vyrobit prvních 10 ks, z nichž každý bude upraven na míru konkrétnímu jezdci. Cena 1,5 mil. Kč se sice může zdát vysoká, ale vezmeme-li v úvahu, že jde o malosériový produkt prakticky manufakturního charakteru ve špičkovém zpracování, individuální zákaznické úpravě, kompletně vyvinutý a vyrobený v Čechách, nabývá cenovka úplně jiné dimenze. Vedle spalovací varianty vyvíjí výrobce i elektrický prototyp.

 
Publikováno: 13. 5. 2020 | Počet zobrazení: 53 článek mě zaujal 5
Zaujal Vás tento článek?
Ano