Amper Schunk

Přichází první hybridní Subaru

Nové Subaru Forester vypadá jako omlazený předchůdce. Zdání ale v tomto případě klame. Jde o zcela nový vůz s hybridním pohonem e-Boxer.

 
Nový Forester se právě začíná prodávat. V Evropě je díky emisnímu šílenství s hybridním pohonem k dispozici pouze e-Boxer. Jde o unikátní technické řešení, které umožňuje také jízdu v čistě elektrickém režimu. Středně velké SUV lze koupit za částky od 900 000 Kč s DPH. Vyšší cenu kompenzuje bohatá základní výbava, ve které nechybí např. duální samočinná klimatizace nebo maximální bezpečnostní výbava sdružená do systému EyeSight.

Větší a lepší
Forester staví na nové platformě SGP s vyšší tuhostí skeletu a větší karoserií, která kromě výšky narostla ve všech směrech. Je o 15 mm (4625 mm) delší, o 20 mm (1815 mm) širší a nabízí o znatelných 30 mm (2670 mm) delší rozvor. Je zajímavé, že navzdory umístěnému akumulátoru hybridního systému se podařilo zvětšit i objem zavazadlového prostoru, i když pouze o 4 litry.
Design interiéru je převzat z povedené Imprezy nebo XV. Ergonomie všech ovladačů je výtečná, přístrojová deska nápaditá a přehledná. Větší karoserie nabízí také více vnitřního prostoru. Už tak nadprůměrná šířka se zvětšila o dalších 20 mm (162 mm v úrovni loktů) a prostor pro kolena narostl o 25 mm (71 mm mezi předním a zadním opěradlem při zcela posunutém předním sedadle), což odpovídá rozměrům Škody Kodiaq nebo Seatu Tarraco, které jsou v segmentu největší. Nastupování ulehčuje větší zadní vstup i otevírání dveří téměř do pravého úhlu.

Pro Evropu pouze hybrid
Největší změnou je systém pohonu, který se vyvíjel kvůli evropské emisní hysterii. Na starý kontinent se tedy bude dodávat pohon kombinující tradiční zážehový dvoulitrový boxer s elektromotorem umístěným v bezestupňové samočinné převodovce Lineartronic. I když je výkon spalovacího motoru shodný s původním boxerem (110 kW/194 Nm), i v tomto případě jde o novinku, ve které je přes 80 % nových komponentů. Elektromotor pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 Nm hlavně při rozjezdech. Celý systém může fungovat ve třech režimech pohonu. Pouze na spalovací motor, jen na elektřinu (dojezd 1,6 km při rychlosti 40 km/h) nebo společně, o čemž podle aktuální provozní situace rozhoduje elektronika. Automobilka tvrdí, že nový systém pohonu je řidičsky přívětivější a v městském provozu dokáže ušetřit přes 10 % paliva. Akumulátor v zavazadlovém prostoru navíc zlepšuje rozložení hmotnosti, což má vliv na jízdní vlastnosti, které dále posouvá zcela přepracovaný systém odpružení. Pohotovostní hmotnost se zvýšila o 110 kg.
Spokojení budou i karavanisté, e-Boxer si poradí s brzděnými přívěsy o hmotnosti až 1850 kg. To je mezi hybridními vozy jedna z nejlepších hodnot. Ve srovnání s předchozí generací je to o 150 kg méně.

Přibyla další kamera
Nový Forester se zlepšil ve všech důležitých ohledech včetně bezpečnosti. Kromě tradičního systému EyeSight je nově vybaven monitorováním řidiče. Kamera umístěná na středu přístrojové desky permanentně sleduje řidiče a akusticky ho upozorní v případě, kdy se zvýší nepozornost. Další výhodou je, že systém rozeznává až pět různých řidičů a na základě personalizovaného přednastavení každému z nich zajistí správné seřízení sedadla, zrcátek, nastaví preferovanou teplotu a přenastaví zobrazení multifunkčního a informačního displeje včetně informací o osobní spotřebě paliva.
 
Publikováno: 17. 1. 2020 | Počet zobrazení: 60 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 7
Zaujal Vás tento článek?
Ano