Amper Schunk

Klíčové modely posílí značku Peugeot

V posledním listopadovém týdnu představil Peugeot své dvě horké novinky. Jednak novou generaci malého hatchbacku 208 a pak také novou generaci SUV 2008. Oba modely získaly nejen inovovaný design, ale i nově vyvedený i-Cockpit.

 

„Model 208 je nejprodávanějším modelem automobilky, který patří do B segmentu osobních vozů. S novou generací máme ambici získat 9,4 % evropského trhu v tomto segmentu,“ řekl Marco Venturini, šéf českého Peugeotu, při úvodní tiskové konferenci.

Model 208 - stop nudě
S tímto malým hatchbackem se chce Peugeot odlišit v daném segmentu směrem k luxusnějším kategoriím. Sází na atraktivní sportovní vzhled, inovace a nejmodernější technologie. Tomu odpovídá i řada asistenčních systémů, které známe z vyšších kategorií. Hned od svého uvedení je nabízen se třemi pohony, jednak klasickými spalovacími motory, a pak i elektrickou verzí, která bude k dispozici počátkem příštího roku.
Atletický styl a propracovaný přitažlivý design vozu evokuje vitalitu a naznačuje požitek z jízdy. Novinka je postavena na nové modulární platformě CMP. Je modulární z hlediska rozměrů i variant, což umožnilo přijít okamžitě i s elektrickou verzí. Také napomáhá snižovat emise CO2, a to díky snížené hmotnosti o 30 kg, lepší aerodynamice a optimalizací hnacího ústrojí. Umožňuje rovněž zlepšení odhlučnění a tepelného komfortu.
V nabídce má 208 řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Benzínové tříválce PureTech1,2 l disponují výkony 55, 74 a 96 kW, propojeny jsou s manuální 5 a 6st. převodovkou a pro výkonové verze 74 a 96 kW je k dispozici i 8st. automatická převodovka EAT8, což je v tomto segmentu unikátní. Dieselový pohon je pouze jeden, a to čtyřválec 1,5 l BlueHDi 100 S&S o výkonu 75 kW, který je propojen s manuální 6st. převodovkou. Ceny 208 se pohybují od 295 000 do 538 000 Kč.
Nová generace tohoto modelu je delší, širší a nižší ve srovnání se současnou generací dvěstěosmičky. Zavazadlový prostor se zvětšil o 24 l. Díky výraznému tvaru, plynulým liniím a širokým blatníkům působí velmi vyrovnaně mezi sportovní energií a jemným pohlazením. Na výběr je 8 barevných odstínů karoserie a pět verzí výbav. Nové je uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit, který je již neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot. Inovovaná verze zahrnuje vyvýšený přístrojový panel v provedení 3D a kabina pocitově jakoby obepíná tělo řidiče.  
Veškeré informace na přístrojovém panelu jsou snadno čitelné, pečlivě umístěné do zorného pole řidiče. V závislosti na verzi výbavy se zobrazují informace, které jsou k dispozici, ve dvou úrovních, tzn., že před přístrojovým panelem je ještě digitální deska, na kterou jsou promítány informace ve formě hologramu. Údaje se zobrazují v závislosti na důležitosti nebo naléhavosti blíž k očím řidiče. Centrální části palubovky dominuje dotykový displej v provedeních 5, 7 nebo 10 palců, dle úrovně výbavy.

 

 

Elektrická e-208
Nový elektromobil e-208 je hned na první pohled rozpoznatelný, a to maskou chladiče. Je totiž na rozdíl od klasických pohonů vyveden ve stejném odstínu jako karoserie, a také disponuje dichroitickým znakem lva (mění barvu podle úhlu pohledu) a písmeny „e“ na zadních blatnících.
Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Specifickým technickým řešením nastavení podvozku a umístěním baterií pod podlahou bylo zajištěno optimální rozložení hmotnosti. Peugeot e-208 disponuje elektromotorem s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm. Díky kapacitě baterií 50 kWh je zajištěn dojezd až 340 km podle WLTP. Na baterie je poskytována záruka 8 let nebo do 160 000 km.
e-208 nabízí tři režimy řízení: eko, normal a sport. První z nich optimalizuje dojezd, druhý nabízí optimální komfort jízdy a u třetího režimu je prioritou výkon, z 0 na 100 km/h zvládne za 8,1 s. K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie.
Mezi svými konkurenty disponuje nejlepším tepelným komfortem. Jde o vysoce výkonné topné prvky, tepelné čerpadlo a automatické nastavení teploty v kabině. Díky lepší energetické účinnosti ve srovnání s klimatizací nebo tradičním vytápěním je zachován dojezd vozu. Dobíjení je řešeno jednak přes klasickou domácí zásuvku (pro úplné nabití 16 h), přes Wall Box s třífázovým proudem (úplné nabití za 5 h 15 min.), s jednofázovým za 8 h, a prostřednictvím rychlodobíječky na 80 % během 30 min. Regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW. V nabídce je také dálkové programovatelné nabíjení.

Nová generace SUV 2008
U této druhé novinky šlo o vůbec první evropskou prezentaci právě v ČR. Technologicky vyspělý vůz s délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí prostorný interiér i pohodlný zavazadlový prostor (434 l). Disponuje výrazně elegantním vzhledem, v jehož výbavě nechybí inovovaná verze i-Cockpit 3D, a stejně jako u 208 je k dispozici díky modulární platformě CMP komplexní nabídka pohonů, včetně elektrického.
Celkové proporce a vyvážené linie jsou typické pro tento segment, a svalnaté křivky navozují dojem bezpečí. Posun značky k luxusnějším kategoriím potvrzuje i elegantní dvoubarevné provedení střechy a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT. Interiér zahrnuje indukční nabíjení smartphonů, dle výbavy až 4 USB porty a také přenášení informací z telefonu na centrální displej. Součástí je i 3D on-line navigace s informacemi v reálném čase. K dispozici bude i hlasové ovládání.
Spalovací motory jsou vybaveny nejnovějšími technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Některé z motorů jsou spojeny s 8st. automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace, jejíž ovládání je 100% elektrické, což umožňuje snadné a intuitivní používání.
Tříválcové benzínové jednotky s objemem 1,2 l nabízejí výkony 74, 96 kW a výhradně ve verzi GT 115 kW s EAT8. Čtyřválcové dieselové motory o objemu 1,5 l nabízejí výkony 75 a 96 kW.
Peugeot i-Cockpit 3D nové generace, který byl poprvé odhalen u nového modelu 208, zahrnuje nový kompaktní volant, velký dotykový HD displej a vyvýšený přístrojový panel. Informace jsou promítány obdobně jako u 208 ve formě hologramu a dotykový displej se ovládá pomocí ikon umístěných vedle přepínačů.
I když svým vzhledem potvrzuje příslušnost k segmentu kompaktních SUV, inovacemi a technologiemi z něj vyčnívá. Arzenál technologií zahrnuje např. aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent, systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování pozornosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, rozšířené rozpoznávání dopravních značek včetně stop, zakázaného směru jízdy apod. Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit i systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control napomáhající při jízdě ze svahu.

 
Publikováno: 17. 1. 2020 | Počet zobrazení: 52 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 7
Zaujal Vás tento článek?
Ano