murr Schunk

Renault Captur s šikovným motorem

Poprvé představila automobilka model Captur v roce 2013 na autosalonu v Ženevě, před dvěma lety prošel lehkým faceliftem a loni dostal nové srdíčko – motor vyvíjený ve spolupráci s Daimlerem.

 

V červnu uspořádal Renault testovací jízdy s novými motory, tam jsem měl poprvé možnost sednout do Captura s touto novinkou. Byl jsem okouzlen, ten agregát mu seděl jak ušitý. Proto jsem se na týdenní test opravdu těšil. A stálo to za to.
Captur si získal oblibu díky stylovému vzhledu, vyšší pozici sezení a tím i velmi dobrému výhledu z tak relativně malého vozu, dlouhého 4122 mm s výškou 1566 mm. Řadí se do skupiny tzv. městských crossoverů, dnes tolik žádaného segmentu.
Při předloňském faceliftu získal modernější tvar nárazníků, čelní světlomety s full LED technologií a pěkný tvar denního svícení. Interiér se téměř nezměnil kromě vylepšeného infotainmentu a hodnotnějších materiálů. Největší novinka byla loňská obměna motorizací. Nová čtyřválcová třináctistovka (přesně 1332 cm3) je nabízená ve dvou výkonových verzích, jako TCe 130 s 96 kW a silnější TCe 150 se 110 kW.
Vnější design je neustále povedený, navíc, když si zájemce může vybrat z nepřeberného množství barevných kombinací. Výbavové stupně začínají nejjednodušší verzí Advantage, která ale není „nahatá", nabízí např. manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem, bluethoot nebo elektricky ovládaná okna. Vyšší verze Limited je rozšířena o multimediální systém, parkovací senzory nebo hliníkové 16" disky, a nejvyšší verze Intens disponuje automatickou klimou, dešťovým senzorem, full LED světlomety, hands free kartou a 17" disky kol z lehkých slitin.
Po usednutí za volant lze optimální pozici nastavit okamžitě. Přední sedadla jsou široká a pohodlná, věnec volantu sedí pěkně v rukou a čitelnost budíků je skvělá. Všechny ovladače jsou rozmístěny intuitivně i v dobrém dosahu, vadil mi pouze, jelikož nosím brýle na čtení, malý středový displej i jeho nižší posazení. Ten bych rád určitě výš. Zadní lavice je prostorná, spíše ale pro dva dospělé a jedno dítě. Když jsem si sedl za sebe, měl jsem dost místa nad hlavou i před koleny. Prostor pro zavazadla nabízí v základní konfiguraci objem 377 l. Pod jeho podlahou se nachází skrytá část a pod ní ještě rezervní kolo, za což dávám pochvalu. Vždy jsem raději, když má vozidlo rezervní kolo, než jen lepicí soupravu.  
Testovací vůz byl ve výbavě Intens se slabší motorovou jednotkou 96 kW, za což jsem byl rád, protože dosahuje maxima točivého momentu 220 Nm už při 1500 ot/min, kdežto silnější verze nabízí 250 Nm, ale až při 1700 ot/min. Novinka nahradila původní motory 1,2 a ve srovnání je o 8 % úspornější díky optimalizaci spalování a zvýšené tepelné účinnosti, navíc je výkonnější a splňuje nové přísnější normy Euro6.
Hravý Captur s tímto motorem má velmi pružné zrychlení, podle výrobce vystartuje z 0 na 100 za 10,2 vteřiny a maximální rychlost má udávanou hodnotou 200 km/h. Líbil se mi i zvukový projev při prudší akceleraci. Rychlejší projíždění zatáček si podvozek hezky užívá, přitom jsem čekal větší náklony karoserie, což mě mile překvapilo. Díky dobře naladěnému podvozku je svezení velmi komfortní a tuhost naladění podvozku se projevila právě v zatáčkách. Krásně dokáže „spolknout" i větší nerovnosti polní silnice. Ale nejlépe mu je ve městě, v prostředí, pro které byl stvořen. Hbitě reaguje na změny směru a užší prostory mu nedělají problém. Přitom dálniční limity zvládá s příkladnou směrovou stabilitou.  
Motor ze společné aliance se opravdu povedl. Po týdenním testu mi počítač naměřil 7,3 l na 100 km. Je to příjemná spotřeba, když uvážím, s jak těžkou nohou jsem někdy jezdil.  

 
Publikováno: 4. 10. 2019 | Počet zobrazení: 392 článek mě zaujal 86
Zaujal Vás tento článek?
Ano