murr Schunk

Třetí K...Q do party českých SUV

Mladoboleslavská automobilka předvedla ve francouzském Alsasku nejnovější model rodiny SUV. Evropští novináři tak měli možnost jako první pocitově ochutnat jízdní komfort nejmenšího modelu Kamiq značky Škoda. 

 

Kamiq se řadí do segmentu městských crossoverů, spojuje v sobě přednosti vozů SUV s agilitou kompaktních modelů. Je představen nedlouho po uvedení hatchbacku Scala, s kterým také sdílí koncernovou platformu MQB A0. Řadí se ke koncernovým sourozencům VW T-Roc a Seat Arona.
I když neustále roste zájem o vyšší modely kategorie SUV, jde převážně o vozy kompaktnějších rozměrů, tzv. městských crossoverů, přesně jako Kamiq. Nabízí vyšší pozice sedadel, zvětšenou světlou výšku a menší rozměry, díky kterým velmi dobře zvládá zákoutí městského provozu, jak jsme měli možnost vyzkoušet 20. srpna po okresních silnicích, vesnických silničkách i dálnicích Alsaska až do Štrasburku.
Kamiq už na první pohled zaujme emocionálním, přitom hladkým designem, jako ostatně všechny modely značky Škoda. Při kompaktních rozměrech 4241 x 1793 x 1553 mm (d x š x v) ale překvapí svou vnitřní prostorností a také jízdními vlastnostmi. Technicky vychází z hatchbacku Scala, jen je kratší a vyšší. I když jsou postaveny na stejné platformě, má Kamiq nově vyvinutý podvozek se zvětšenou světlou výškou o 39 mm. Díky novému naladění podvozku se neprojevilo naklánění vyšší karoserie při prudším projíždění serpentin v kopcovitém terénu francouzských vinohradů. Překvapilo mě velmi dobré odhlučnění i příjemný, pohodlný a prostorný interiér. Zásluhu na tom má rozvor dlouhý 2651 mm.  
Kamiq disponuje velmi dobrým vybavením s dostatkem asistenčních systémů už v nejnižší výbavě. Se Scalou má podobnou palubní desku i nabídku motorů, které pohání pouze přední nápravu. Výrobce zatím o pohonu všech kol neuvažuje. Základní motorizaci tvoří litrové benzínové tříválce o výkonu 70 a 85 kW, doplňují je čtyřválce 1,5 l o výkonu 110 kW a dieselové šestnáctistovky s 85 kW. Výrobce avizuje ke konci roku ještě doplnění o tříválcové provedení na CNG (1,0 G-Tec, 66 kW), což bude poprvé u SUV značky Škoda. Kompaktní konstrukce benzínového tříválce s klikovou skříní z hliníkové slitiny je o 10 kg lehčí ve srovnání s motorem 1,2 l, který nahrazuje. Snížením hmotnosti a dalším úpravám klesla i spotřeba paliva a emise CO2.
Postupně jsme vyzkoušeli všechny motorizace i různé převodovky (5-, 6st. manuální i 7st. DSG). Výtečný dojem na nás udělal litrový tříválec o výkonu 85 kW, který dokáže překvapit svou agilitou už od 1500 otáček. Vykazoval spotřebu 5,2 litru na 100 km při slušné dynamice. Volnoběh je téměř neslyšitelný, chod slabších i silnějších motorizací je velmi kultivovaný. U slabších motorizací se musí více podřazovat v kopcovitém terénu nebo při předjíždění, a tak jsou i o něco hlučnější.
Osobně se mi nejvíc líbila příď nového modelu. Je výrazná, ale ne přehnaně, a disponuje přeházenou grafikou světel. Světla pro denní svícení spolu s ukazateli směru jsou nahoře, hlavní světlomety s možností technologie full LED jsou pod nimi. Zajímavá je členitá záď s krátkým převisem.
I když prodej modelu Kamiq začal až od 4. září, už předtím hlásili prodejci značky několik stovek objednávek (v době dynamické prezentace jich mělo být na 1600). Automobilka počítá od příštího roku s prodeji přesahujícími 100 tisíc kusů ročně. Přitom cena není zrovna nejnižší, což vychází z faktu, že automobilka nenabízí úplně nejjednodušší a nejlevnější výbavu. V nabídce je střední výbava Ambiente s nejnižší cenou 379 900 Kč, a pak výbava Style s cenou od 437 900 Kč.
Za tyto základní ceny ale už je Kamiq velmi dobře vybaven včetně škály moderních asistenčních systémů, výtečným infotainmentem a prvkům Simply Clever, které nesmí chybět v žádném modelu značky, a díky wifi hotspotu je vždy online připojení.

 
Publikováno: 4. 10. 2019 | Počet zobrazení: 537 článek mě zaujal 92
Zaujal Vás tento článek?
Ano