Schunk

Akční Caddy Maxi s kuchyňkou

Automobilka Volkswagen nechala dovybavit svůj model Caddy Maxi vestavěnou kuchyňkou a spacím prostorem. Že se to tam nevejde? Přesvědčte se sami.    

 

Tentokrát se v testu nebudeme zabývat vlastním vozidlem jako takovým, ale tím, co nabízí uvnitř. Jak už napovídá titul, jde o jednoduchou variantu kempovacího vozu, který ale dává uživateli určitou svobodu.
Pokud si pořídíte karavan a první volný víkend vyrazíte na výlet, záhy zjistíte, jak je karavan omezující. Ne z pohledu karavanu, ale různých omezení a zákazů pro tento typ vozidel. S karavanem totiž nezaparkujete kdekoliv na parkovišti, nebo je jinak volné parkoviště pro karavany zpoplatněno. Někde je zase zákaz vjezdu karavanům do města nebo výškové omezení. Prostě s karavanem nejde parkovat kdekoliv, přitom jeho pořízením upřednostňujeme volnost cestování s absencí vázání se na podmínky hotelů.   
I když má Volkswagen kromě jiného ve svém portfoliu model Caddy Beach, který nabízí prostor na spaní, a s příplatkovým paketem může být k dispozici i celta na zadní výklopné dveře, ale není kde si uvařit. Navíc stanový přístřešek je potřeba ukotvit.   

Vestavba Egoé
Novinkou v nabídce automobilky je kempingová autovestavba Nestbox Hiker, která obsahuje nejen spací prostor, ale i kuchyňku. Firma Egoé nest zabudovala do prostoru relativně malého modelu Caddy Maxi několik boxů, které tvoří kuchyňský pult. Vzniklo tím velmi flexibilní osobní vozidlo i obytný vůz v jednom. Celá kuchyň je řešena napevno zabudovanou kostrou, ve které jsou tři vyjímatelné moduly: modul vařič, modul voda a prostor pro lednici, jak nazývá boxy výrobce vestaveb.
Zadní výklopné dveře zavazadlového prostoru slouží jako střecha se zabudovanými LED světly, které poskytovaly dostatečné osvětlení kuchyňky. Celou vestavbu lze jednoduše odaretovat zatažením za vytahovací úchyty a vysunout ji až na doraz výsuvného mechanizmu. V prvním modulu jsou dva hořáky, výklopný stolek a úložný prostor pro dvě plynové náplně a kuchyňský inventář. Druhý modul slouží jako pracovní plocha také s výklopným stolkem, v němž je skládací umyvadlo a ventil s přívodem vody, na který se nasadí vodovodní baterie. Při rozkládání umyvadla jsem si vzpomněl na svá mladá léta, když jsme na tábor nosili skládací plastový pohárek, jehož jednotlivé segmenty se zasouvaly do sebe, až vzniklo jen placaté, lehce přenosné kolečko. Na tom samém principu se dá složit i umyvadlo, pod kterým jsou dva kanystry na vodu a přihrádky pro další potřebné drobnosti. V posledním boxu je kompaktní přenosná lednice. Celý proces přípravy kuchyňky (vytažení nebo složení) trvá pouze několik minut.
Ale to není vše. Na kostře kuchyňky je složený rošt, který se po sklopení zadních sedadel rozloží a po osazení rozkládací matrace vznikne spací prostor velikosti 1950 x 1110 mm, dostatečný pro dva dospělé lidi. Opět rozložení trvalo pouze několik minut. Oceňuji, že všechny prvky vestavby se dají jednoduše vyndat a používat i mimo vozidlo. Navíc jsou všechny použité materiály v kuchyňce snadno udržovatelné a omyvatelné. Líbilo se mi celkové zpracování, kde všechno přesně zapadá tam kam má.
Nyní už stačí vyrazit na dovolenou. Výhodou je, že lze zaparkovat kdekoliv  jako osobní automobil, není potřeba ukotvovat stan, ale prostě jen rozložit postel... Ráno v klidu připravíte snídani a hurá na další poznávací okruh, jak říkal jeden námořní kapitán: „Neplánujte, cesta je cíl".

A co spotřeba a cena?
Pohon Caddy Maxi zajišťoval dvoulitrový dieselový agregát propojený s manuální 6stupňovou převodovkou, jenž dosahoval maxima výkonu 110 kW při 3500 ot/min. Při osazení dvojicí cestujících s „plnou polní" a vestavbou o hmotnosti 80 kg motor zvládal jízdu bez problémů a svižně reagoval na akcelerátor při předjíždění.
Podvozek se na okresních silnicích choval skvěle, při prudším projíždění zatáček se projeví náklon vyšší karoserie, a u zpomalovacích retardérů jsou dost znatelné rázy od zadní nápravy. Jedinou nevýhodu u vestavby jsem spatřovat v klepání, které provází jízdu po nepříliš rovné komunikaci. Při dálniční jízdě a na hladké silnici se klepání ztratí. Motor je dobře odhlučněn a na dálnici je cítit výkonová rezerva. Do interiéru se kromě aerodynamického šumu nedostává hluk od motoru. Po najetí přes 930 km byla průměrná spotřeba rovných 6 l na 100 km, což bylo příjemným zjištěním.     
Testovaný Caddy Maxi s příplatkovou výbavou včetně DPH vyjde na 811 910 Kč. Kompletní kempingová vestavba Hiker NST HI 300, která byla v testované verzi, vychází bez DPH na 74 900 Kč.

Petr Kostolník

 
Publikováno: 27. 9. 2019 | Počet zobrazení: 723 článek mě zaujal 72
Zaujal Vás tento článek?
Ano