Schunk

Nová „zubačka“ bude brzdit s českými systémy

Ozubnicová železnice spojující Tatranskou Štrbu a Štrbské Pleso byla spuštěna v roce 1897 a fungovala do roku 1933. Její provoz byl po téměř 40leté přestávce obnoven v únoru 1969 před MS v klasickém lyžování.

 
Půl století staré vláčky jsou na trase zubačky v provozu dodnes, ale nejpozději v roce 2022 je mají nahradit nové třívozové soupravy firmy Stadler, které se již používají ve Francii a Švýcarsku. Reprezentují moderní generaci nízkopodlažních jednotek typu GTW, upravených pro kombinovaný ozubnicově-adhezní provoz. Díky elektrickému a dieselovému pohonu mohou dosahovat rychlost až 80 km/hod. V zimě budou moci pohánět i sněžnou frézu. Každá z nových jednotek nabídne 91 míst k sezení, dvě místa pro invalidní vozíky a multifunkční části pro kola a dětské kočárky. Budou vybaveny wifi, klimatizací, moderním informačním videosystémem i zařízením na počítání cestujících. České turisty možná zaujme, že jeden z klíčových bezpečnostních prvků – brzdové komponenty, které nahradí ty stávající na legendární zubačce, dodá česká firma DAKO-CZ.
 
Publikováno: 26. 8. 2019 | Počet zobrazení: 547 článek mě zaujal 72
Zaujal Vás tento článek?
Ano