EMO rossleor murr

Peugeot 508 GT upoutá zjevem i jízdními vlastnostmi

V novém modelu 508 přešla automobilka od klasické čtyřdveřové siluety k 5dveřové karoserii, spojující v sobě prvky kupé a fastbacku. Vlajková loď se sebevědomě posouvá směrem k luxusnějším vozům.

 

Díky výborným jízdním vlastnostem, novým motorům a bohaté výbavě představuje kvalitativní generační skok. Nový Peugeot 508 upoutá nízkou a kompaktní karoserií, ostrým a svalnatým exteriérem, solitérně uspořádaným interiérem, prostorností s objemem zavazadlového prostoru 487 až 1537 l.
K testu jsme měli vůz s označením GT, což předesílá nejvýkonnější a nejluxusnější vybavení. Tento moderní radikální fastback poznáte podle dravé přední masky s chromovanou šachovnicovou mřížkou a unikátního světelného podpisu Full LED. Při bočním pohledu sportovní linie s elegantní klenutou střechou plynule přechází k zadnímu nárazníku. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Při pohledu zezadu nelze přehlédnout trojrozměrná adaptivní světla s kresbou tří drápů, jejichž světelná intenzita se automaticky přizpůsobí okolnímu světlu.
Uvnitř najdeme inovovanou kabinu i-Cockpit s kompaktním multifunkčním koženým volantem s chromovanými dekory a logem GT, vyvýšenou digitální přístrojovou deskou s možností vlastní konfigurace a velkým barevným dotykovým displejem. Prostřednictvím sedmi chromovaných ovladačů ve tvaru klaviatury máte přímý přístup k hlavním funkcím a nastavením vozu prostřednictvím dotykové obrazovky. Peugeot i-Cockpit se poprvé objevil v roce 2012 u vozu 208 a s každým dalším modelem se postupně vyvíjel. Vyzkoušel jsem ho opakovaně a u menších aut jsem si na něj při své rozlehlejší postavě těžko zvykal, měl jsem pocit, že mám poměrně titěrný volant nezvykle až skoro v klíně. U nové 508 už mi to nevadilo, naopak ve větším autě jsem mu vzhledem k neobvyklosti a zároveň přehlednosti přišel na chuť, ale sedadlo jsem měl v nejnižší poloze.
V interiéru jsou použity prémiové materiály jako exkluzivní kůže v kombinaci s pravým dřevem, kterým je obložena palubní deska, výplně dveří a středová konzole. Velkou pochvalu zaslouží sedačky v našem případě v exkluzivním červeném koženém čalounění NAPPA s prošíváním. Drobnou výtku mám k tajuplně schovanému přístupu k připojení USB a ploše na dobíjení telefonů pod středovým panelem mezi předními sedadly, jsou tak hůře přístupné.
GT dostalo do vínku dvě exkluzívní motorizace. Benzínový agregát PureTech o objemu 1,6 l a výkonu 165 kW a dieselový 2,0 BlueHDi o výkonu 130 kW, oba v kombinaci s elektricky ovládanou impulzní automatickou 8stupňovou převodovkou EAT8 s páčkami na volantu. V testovaném voze byl vznětový, u kterého výrobce uvádí nejvyšší rychlost 235 km/h a spotřebu v kombinovaném provozu 4,7 l/100 km.

O vynikající jízdní komfort se stará široká škála nejmodernějších podpůrných prvků řízení. Zmíním se alespoň o dvou. Volba jízdního režimu Drive Mode má polohy ECO, Komfort, Normál, Sport a Manuální. V provedení Driver Sport Pack má vliv na dynamické funkce vozidla, zvukový projev motoru, citlivost pedálu plynu a posilovače řízení, rychlost řazení převodových stupňů, nastavení aktivně řízeného podvozku. Rozdíly jsou opravdu znatelné, vůz si můžete nastavit v návaznosti na nejrůznější podmínky provozu a podle vlastního řidičského rozpoložení. Zcela nový systém nočního vidění Night Vision rozpoznává a signalizuje nejen v noci, ale i za snížené viditelnosti prostřednictvím infračervené kamery přítomnost chodců a zvířat do vzdálenosti až 200‒250 m před vozidlem, kam až dálkové světlomety nedosvítí. Při riziku kolize spustí výstrahu v podobě zobrazení jednoho ze symbolů chodec, zvíře uprostřed okna, silueta se orámuje červeně. Potvrzuji, funguje to bezchybně.
Při testu jsme najeli 521 km v rozličném provozu, ve městském pouhé minimum. I když jsme nijak nedivočili, tak průměrná spotřeba 6,6 l/100 km výrazněji překročila výrobcem deklarovanou. Celkově však je nová 508 půvabné auto s osobitým vlídným interiérem, vyniká skvělými jízdními vlastnostmi, mile překvapuje luxusní výbavou.
Základní cena Peugeotu 508 GT se vznětovým motorem je 1 070 000 Kč.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 30. 4. 2019 | Počet zobrazení: 1918 článek mě zaujal 374
Zaujal Vás tento článek?
Ano
 
 
 
 
deneme bonusu veren siteler
Deneme Bonusu Veren Siteler
gebze escort kurtköy escort maltepe escort
pendik escort
deneme bonusu bonus veren siteler
deneme bonusu veren siteler
streameast
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler 2025
deneme bonusu veren siteler 2025
deneme bonusu veren siteler
streameast
betmarino
hippodromebordeauxlebouscat.com empleosonegocios.com betmarino.club esmemes.com
festwin giriş
betmarino
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler
streameast