ITS OnRobot Schunk

Sportovní Kia Stinger

Korejská automobilka modelem Stinger předvedla, že se dokáže postavit evropské konkurenci i v segmentu sportovnějších automobilů. Pětidveřový fastback, jak jej označuje výrobce, disponuje výkonnými motory pohánějícími zadní nebo všechna kola. Sportovní karoserie ale nabízí dostatek prostoru i ve druhé řadě.

 

Pětidveřový Stinger, patřící do střední třídy (délka 4,83 m), je siluetou podobný sedanu s velkými výklopnými pátými dveřmi, ale se sportovněji laděným charakterem. Jde o velmi pěkný a luxusně pojatý model určený pro komfortní jízdu celé posádky i na delší trasy. K dispozici je ve dvou výbavových verzích: GT Line a výkonnější GT.  
Křivky boční siluety fastbacku zaujmou okamžitě svým vyzývavým designem, což bylo patrné v běžném provozu. Kdykoliv jsem někde zastavil, lidé se za vozem ohlíželi a někteří se dotazovali na bližší podrobnosti. Sportovní profil s výrazným designem a elegancí se mi líbil. Zajímavé byly i různé výdechy na kapotě, nárazníku  či blatnících (některé falešné jen pro image), jiné opravdu plnící aerodynamickou funkci.

Interiér
Nastupování i vystupování širokými dveřmi je pohodlné i na takto sportovní model s nižší světlou výškou. Po usednutí za volant překvapí příjemné sedadlo řidiče s prodlouženým sedákem a nastavitelné v bederní části i bočních polštářů. Sedadla jsou nejen vyhřívaná, ale i ventilovaná. Řidič má před sebou klasické přístroje s displejem mezi nimi, to vše hezky zapasované do od světla odstíněné kapličky. Velký dotykový displej multimediálního systému uprostřed palubovky je pěkně čitelný i za slunečního svitu a některé základní údaje se promítaly na čelní sklo v zorném poli očí řidiče. Tady oceňuji pěknou barevnou grafiku promítaných údajů.    
Byl jsem překvapen, kolik místa získali zadní cestující nad hlavou i v oblasti kolen díky většímu rozvoru (2905 mm). Kolega se svými 196 cm seděl vzadu vzpřímeně a před koleny měl ještě 11cm rezervu. Interiér se velmi povedl nejen designem, ale i použitými měkčenými materiály, které dotvářejí luxusní prostornost. Ocenil jsem praktičnost provedení středové konzole s designově hezky tvarovanou řadicí pákou automatické převodovky a indukčním nabíjením mobilního telefonu.

Motorizace       
Stinger je na našem trhu dodáván se třemi přeplňovanými motory s podélným uložením. Na výběr je zážehový čtyřválec 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW (pohánějící zadní nápravu), dieselová jednotka 2,2 CRDI o výkonu 147 kW (může pohánět zadní nebo všechna kola) a nejsilnější verze v zážehovém provedení 3,3 T-GDI V6 s výkonem 269 kW dodávána pouze s pohonem všech kol. Motor je propojen s novou 8stupňovou samočinnou převodovkou z vývojové dílny automobilky, disponující měničem točivého momentu s tlumičem torzních kmitů typu CPA.
Na týdenní test jsem měl k dispozici model v provedení GT Line s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 2,2 CRDI a pohonem pouze zadní nápravy. Maximální výkon motoru je 147 kW při 3800 ot./min a maximum točivého momentu 440 Nm v rozmezí 1750-2750 ot./min.
Vozidlo pěkně reaguje na povel plynového pedálu, akcelerace je dynamická, čemuž pak odpovídá i spotřeba. Výrobce sice udává spotřebu v kombinovaném provozu 5,8 l na 100 km, já jsem naměřil po týdenním používání v rozmanitém provozu a najetí 454 km 6,4 l. Podvozek je příjemný i na delší cestování, pěkně pohlcuje drobné nerovnosti a velkou pochvalu si zaslouží odhlučnění interiéru. Převodovka řadí rychle a hladce a při plnější akceleraci je řazení nepostřehnutelné. To se výrobci opravdu povedlo.
Jízdní vlastnosti jsou výtečné s nadprůměrným komfortem a výtečně odhlučněným interiérem. Cena modelu GT Line s pohonem zadní nápravy je 1 169 980 Kč.

Výbavové prvky z prémiového segmentu
Stinger disponuje bohatou výbavou, ale některé prvky, kterými disponují prémiové automobily, se u něj objevují poprvé, např. elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS), řízení s variabilním převodovým poměrem (VGR), brzdiče Brembo, elektrochromatická vnější zpětná zrcátka a také diferenciál s omezenou svorností (LSD).

 
Publikováno: 29. 11. 2018 | Počet zobrazení: 352 článek mě zaujal 51
Zaujal Vás tento článek?
Ano