murr Schunk

Univerzální S-Cross pohání litrový tříválec

Japonské Suzuki představilo v roce 2012 na autosalonu v Paříži studii kompaktního modelu S-Cross Concept. V té době šlo o futuristický model malého crossoveru, který měl být pokračováním původního model SX4, jenž byl na trhu už od r. 2006. Druhá generace modelu SX4 (2013) už dostala přídomek S-Cross a nyní je tady modernizovaná verze.

 

Nový vzhled crossoveru se mi líbil hned od prvního okamžiku. Jeho 5dveřová karoserie vypadá sebevědomě a nová robustní maska s novými svislými pruhy a chromovým ohraničením mu dodává dominantní vzezření. Originální design je podtržený svalnatým stylem SUV s černým oplastováním a eloxovanými prvky dle zvolené výbavy. Při svých rozměrech (délka/šířka/výška) 4300/1785/1580 mm disponuje rozvorem 2600 mm a světlou výškou 180 mm.

Uvnitř
Pozici za volantem si řidič nastaví velmi hladce. Multifunkčí volant je nastavitelný v obou směrech a vyšší posez umožňuje řidiči výborný výhled do všech směrů. Přední sedadla jsou komfortní s dostatkem místa v oblasti kolen i nad hlavou. Pracoviště řidiče je střízlivé, a i když se měkčené plasty kombinují s tvrdšími, je velmi pěkně provedené. Řidič má všechny ovladače v dobrém dosahu a po několika dnech jsem si připadal jako někde, kde to dobře znám.
Objem zavazadlového prostoru závisí na sklonu opěradel zadních sedaček. V základní pozici nabízí 430 l, případně 440 l. Po sklopení opěradel vznikne rovná plocha se sklonem, a objemem 875 l. Vždy mě potěší, když zjistím, že vozidlo je vybaveno rezervním kolem, v tomto případě S-Cross disponoval pouze opravnou sadou pneumatik.

Pod kapotou
S‑Cross dostal dva zcela nové přeplňované motory BoosterJet s přímým vstřikem paliva. Základem je litrový tříválec, který následuje silnější 1,4 o výkonu 103 kW. Poslední v nabídce je dieselová jednotka 1,6 DDiS (88 kW). Všechny tři motorizace jsou propojeny buď s 5 nebo 6stuňovým manuálem, 6stupňovým automatem nebo v případě turbodieselu i s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCSS. Zajímavostí je, že všechny motorizace mohou dostat i pohon všech kol.
Na vyzkoušení jsem si vybral model s novým přeplňovaným litrovým tříválcem, který poháněl přední kola. Jako jediný byl propojen s manuální 5stupňovou převodovkou. Výkon 82 kW poskytuje při 5500 otáčkách a maximum točivého momentu 170 Nm je dostupný v rozmezí od 2000 do 3500 otáček. Kultivovaný chod maloobjemového agregátu mě překvapil. Ve městě se cítí jako ryba ve vodě, a na dálnici se nenechá zahanbit a když je potřeba, jeho 82 kW dokáže hbitě crossoverem pohnout. Je ale fakt, že tady by šestý stupeň přišel vhod.
Podvozek je naladěn na klidné projíždění zatáček, při prudším tempu je cítit náklon karoserie. Velmi dobře pohlcuje příčné nerovnosti. Motor je příjemně odhlučněný, jen při vyšších rychlostech se projevoval aerodynamický hluk. Řazení je hladké a jednotlivé stupně pěkně zapadaly do přesných drah.
I když crossover vypadá díky přední masce dravě, je spíše stavený na klidnější ekonomickou jízdu. V týdenním testu jsem najel s S-Crossem celkem 1280 km a aniž jsem si hlídal spotřebu, počítač mi ukázal průměrnou spotřebu 5,9 l na 100 km, což bylo příjemné zjištění. Díky pohodlným sedadlům jsem nepociťoval únavu ani při delším cestování.
Výbava testovaného vozu Premium se nacházela uprostřed nabídky a abych řekl pravdu, mě osobně velmi vyhovovala. Za cenu 436 900 plus příplatek 13 000 za metalický lak (mimochodem velmi zdařilý) dostanete bezklíčové startování, vyhřívané pření sedačky, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, která promítá ostrý a čistý obraz na 7palcovou dotykovou obrazovku a spoustu dalších komfortních a bezpečnostních systémů.

 
Publikováno: 1. 9. 2018 | Počet zobrazení: 1300 článek mě zaujal 252
Zaujal Vás tento článek?
Ano