EuroBlech Murrelektronik

Mazda CX-5 - povedený crossover

Druhá generace kompaktního modelu CX-5 je zpracována v duchu designu Kodo (v překladu: duše v pohybu) a vybavena souborem bezpečnostních technologií i-Activesense. Nový design karoserie je podtržen nově vyvinutou metalízou Soul Red Crystal. Navíc zaujme velmi příznivou základní cenou.

 

Karoserie druhé generace CX-5 v moderním designu s dominantní přídí, oděná v novém vínovém odstínu, se japonské automobilce povedla. Barvu je nutno vidět na vlastní oči, má díky třem vrstvám opravdu svou hloubku. Přední maska se snížila a je širší oproti předchozí generaci. Dominuje v ní logo značky provedené ve 3D a úzké světlomety. Jednoduché, přitom velmi elegantní linie, které se táhnou zepředu až dozadu, navozují pocit rychlosti. Celkově působí CX-5 dynamicky. Už při prvním pohledu na venkovní design musím konstatovat, že vypadá opravdu pěkně.  
Interiér je přepracovaný v moderním duchu, designéři použili některé prvky, které najdeme i v jiných modelech značky. Všechny ovladače jsou v dobrém dosahu a celý kokpit je jednoduchý a pěkně zpracovaný a přehledný. Zajímavé je, že Mazda zatím nevyměnila klasické palubní „budíky“ za digitální, což je dobře, protože jsou velmi dobře srozumitelné. Kladně hodnotím i klasický tříramenný multifunkční volat a uprostřed palubovky vysunutou dotykovou obrazovku infotainmentu, která je jemně natočena směrem k řidiči. Výhodou je, že řidič ji má v zorném poli a nevýhodou je podle mě její 7“ velikost. V současném digitálním světě je prostě 7“ málo. Také mi vadilo nabíhání některých funkcí se zpožděním, např. vyhledávání rozhlasových stanic či mapové podklady. Ovládání za jízdy umožňuje otočný ovladač na středovém tunelu. Příjemná je ale široká středová opěrka poskytující oporu řidiči i spolujezdci. Navíc je celkový prostor dostatečně široký jak v oblasti loktů, tak i kolen. Díky vyššímu posezu má řidič velmi dobrý výhled z vozu. Skvělé je hlídání tzv. mrtvého úhlu dvojím upozorněním, tj. nejen vizuálně blikající diodou, ale i akusticky.
Na zadních sedadlech je dostatek místa jak šířkově, tak i v oblasti kolen, ale jako téměř u všech značek, i tady je komfortní sezení jen na krajních sedadlech. Prostřední je spíš pro menší postavy. V případě, že cestují na zadních sedadlech pouze dva cestující, mohou využít (od druhého výbavového stupně) vyklápěcí loketní opěrku se zabudovanými dvěma vstupy USB. Velkou pochvalu si zaslouží odhlučnění interiéru, což je obrovská změna vůči předchozí generaci. To dalo pak vyniknout prémiovému zvuku Surround s 10 reproduktory Bose. U pátých zadních dveří je možnost elektrického otevírání i zavírání.
Na test jsem měl k dispozici model ve druhé nejvyšší výbavě Revolution, s dieselovou jednotkou 2,2 l řady Skyactiv. Disponoval nejvyšším výkonem 110 kW a maximem točivého momentu 380 Nm dosahovaného v rozmezí 1800-2600 ot./min. Motor měl dostatečnou sílu pro jakoukoliv situaci, velmi dobrá je spolupráce se 6stupňovou manuální převodovkou. Řazení je plynulé a chod motoru velmi kultivovaný. Spotřeba po týdením testu v kombinovaném provozu se dostala na 7,3 l na 100 km.    
Řízení je tužší, sportovnější a díky vylepšenému systému zavěšení kol i přesnější, s velmi dobrou ovladatelností. Jízda na obutých 19“ kolech byla pohodlná a komfortní. Ovládání G-Vektoring Control upravuje točivý moment při zatáčení tak, aby se optimalizovalo zatížení jednotlivých kol, čímž je docíleno velmi plynulé jízdy.
Základní cena Mazdy CX-5 je 560 900 Kč a cena testovaného vozu ve druhé nejvyšší výbavě Revolution vyjde na 848 900 Kč. Za to je ale, jak je u Mazdy zvykem, k dispozici široká nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů. Například: adaptivní světlomety s funkcí automatického přepínání dálkových a potkávacích světel, asistent rozjezdu do kopce, systém pro prevenci čelního nárazu do 80km rychlosti, systém sledování únavy řidiče, head up displej, čtení dopravních značek, asistent pro udržení jízdního pruhu, adaptivní tempomat, zadní parkovací kamera a mnoho dalšího.


 
Publikováno: 1. 3. 2018 | Počet zobrazení: 466 článek mě zaujal 29
Zaujal Vás tento článek?
Ano