Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Na inovacích budeme stavět i nadále, říká Petr Toman

Jak se dařilo společnosti Lenovo v Česku v loňském roce a na co sází letos? Je rozšířená realita budoucností smartphonů, tabletů a dalších technologických zařízení? A v čem se liší čeští zákazníci od zahraničních? O těchto a dalších tématech jsme hovořili s Petrem Tomanem, generálním ředitelem české pobočky společnosti Lenovo.

 
Čím byl pro Lenovo v Česku rok 2016?
Celosvětový trh s počítači vloni pokračoval v poklesu prodejů. Prodeje v segmentu tradičních PC a notebooků poklesly především v porovnání s vysokou úrovní roku 2015, kdy zažívaly boom cenově dostupná zařízení. Ani Česku se nevyhnul trend upřednostňování tabletů a mobilních zařízení, ačkoli nám nahrával silný růst tuzemské ekonomiky. Ten se projevil zejména v oblasti datových center a serverů. Data jsou pro firmy čím dál důležitější. A protože nemají nouzi o zakázky, nebojí se investovat do datové infrastruktury. Uvědomují si, že právě tohle může být cesta k vyšší konkurenceschopnosti i v době, kdy se nebude hospodářství vyvíjet tak dobře jako nyní.
Jak se Lenovu daří v oblasti smartphonů?
Na český trh jsme s našimi chytrými telefony přišli později než většina výrobců, se kterými se nyní poměřujeme. Přesto se nám povedlo poměrně rychle prosadit. V současnosti patříme mezi největší hráče na trhu a v segmentu chytrých telefonů zaznamenáváme stabilní růst. Důkazem tohoto jevu je i fakt, že si Češi dnes značku Lenovo docela běžně spojují nejen s počítači a tablety, ale také se smartphony.
Jsou v Česku zákazníci podobně nároční jako v zahraničí, nebo něčím vybočují?
Průměrný zákazník se v zásadě neliší nikde na světě. Za svoje peníze chce dostat to nejlepší možné zařízení. Česko je trochu specifické v tom, že je tady poměrně široká základna fanoušků nejpokročilejších technologií. Nejen tyto uživatele jsme určitě potěšili zařízením Lenovo PHAB 2 Pro, které bylo prvním phabletem v Česku podporujícím technologii Google Tango. Ta staví na principu rozšířené reality a přináší do světa zábavy i byznysu úplně novou dimenzi využití mobilních zařízení.
Hra Pokémon Go loni ukázala, jak rychle dokážou prvky rozšířené reality oslovit masy. Je právě tohle budoucnost smartphonů, tabletů a dalších technologických zařízení?
Je ještě příliš brzy na to, abychom si mohli troufnout tvrdit, že virtuální a rozšířená realita bude hlavní proud, kterým se bude celé odvětví ubírat. Určitě ale půjde o oblast, do které bude řada výrobců investovat zdroje určené na výzkum a vývoj. Vzhledem k naší silné orientaci na novinky a posouvání hranic v oblasti technologií jsem přesvědčený, že Lenovo bude jedním z těchto výrobců. Až čas ale ukáže, jestli šlo o slepou uličku nebo trefu do černého. Vždyť první chytrý telefon od IBM vznikl už v roce 1992, ale k tomu jak vnímáme smartphony dnes, byla ještě dlouhá cesta.
Vraťme se do Česka. Jakou cestou teď půjde Lenovo na tuzemském trhu?
Budeme dál stavět na inovacích ve všech oblastech našeho působení. V oblasti počítačů jsme například nedávno představili novou značku herních zařízení Lenovo Legion, která vychází přímo ze zkušeností samotných hráčů. Náš úspěch ale nestojí jen na počítačích. Ve smartphonech budeme ještě silnější díky značce Moto a klidné vody segmentu tabletů jsme již vloni rozvířili s netradičním tabletem YOGA Book. Černým koněm jsou ale podle mého názoru datová centra, úložiště a servery.
Servery jsou pro mnoho uživatelů hodně specializovaný a často špatně uchopitelný segment. Jak moc jsou podle Vás důležité v každodenním životě?
Zařízení, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety se během pár let staly každodenní realitou a s každou další generací uživatelé očekávají, že jim nové produkty přinesou především vyšší výkon a vylepšené vlastnosti. Zvyšující se nároky na výkon výpočetních zařízení jdou ruku v ruce s faktem, že se exponenciálně zvyšuje objem dat, se kterými běžný člověk pracuje.
Uvědomujeme si a snažíme se dlouhodobě upozorňovat na podstatnou roli hardwaru při práci s těmito daty a jejich velkými objemy. Servery zatím netvoří přímou součást každodenní uživatelské reality v tom smyslu, že by každá rodina měla doma vlastní úložiště. I přesto nám však servery umožňují pohodlnou práci i zábavu ve stále vyšší kvalitě a rychlosti. Pokud bylo 19. století stoletím páry a 20. století charakterizovala globalizace, tak klíčovým prvkem 21. století jsou určitě data.
 
Publikováno: 31. 7. 2017 | Počet zobrazení: 1208 článek mě zaujal 71
Zaujal Vás tento článek?
Ano