Aimtec hnv murr

Nové SUV ve stáji Peugeot: model 5008

Se svým novým modelem 5008 má automobilka zacíleno na rostoucí trh velkých 7místných SUV, mezi které patří např. Škoda Kodiaq, Nissan X Trail nebo Hyundai Santa Fe. Z původního modelu MPV 5008 zůstalo jen jméno, nová generace vytahuje trumfy, které jí mají pomoci stát se lídrem v tomto vzrůstajícím segmentu C.

 
Peugeot loni ohlásil nástup pěti nových modelů SUV, což se mu podařilo a završením řady je dnešní novinka 5008. Všechny směřují k luxusnějším kategoriím. Zákony trhu jsou neúprosné, a když zákazníci žádají vozy typu SUV, automobilky na to musí reagovat. Jen za uplynulý rok se ve světě prodalo přes 26 mil. vozidel SUV, na trzích Evropy to byly necelé 4 mil. a v Česku 53 500 vozů SUV, což je 21 % celkového trhu osobních vozidel v ČR.
Koncepce novinky je postavena na spojení optimalizovaných rozměrů, velkého vnitřního prostoru a inteligentních funkcí. Oproti předchozí generaci modelu 5008 narostlo nové SUV o 11 cm na celkových 464 cm. Díky modularitě platformy EMP2 se zvětšil rozvor o 16,5 cm na 284 cm, čímž se 5008 zařadil jako nejprostornější model ze všech SUV segmentu C (Kodiaq 280 cm, X Trail a Santa Fe 270 cm a Range Rover Discovery 274 cm), např. prostor pro kolena ve druhé řadě se zvětšil o 6 cm.  
Vnitřní prostor zaujme nejnovější verzi oceňovaného systému e-Cockpit s kompaktním volantem (nejmenším na trhu), velkokapacitním dotykovým displejem, který působí jako tablet uprostřed palubní desky a vyvýšeným přístrojovým panelem s konfigurovatelnými režimy. K ovládání displeje slouží elegantní ovladače ve tvaru klavírních kláves, které zajišťují přímý přístup k hlavním funkcím, jako např. ovládání rádia, klimatizace, navigace, nastavení parametrů vozidla, telefonu, mobilní aplikace či výstražná světla. Pro pohodlí řidiče je k dispozici nový elektrický ovladač automatické impulzní převodovky. Mezi další přednosti novinky patří vysoká modularita interiéru díky nastavení všech sedmi samostatných sedadel. Ve druhé řadě se tři identická (se stejnou šířkou) sedadla dají nastavovat z hlediska délky, nabízejí 5 různých úhlů sklonu a dají se i sklopit. Dvě samostatná sedadla třetí řady (příplatková výbava) se dají nejen sklopit do podlahy, takže vznikne zcela rovná podlaha, ale i zcela vyjmout z vozu. Demontáž sedadla, které váží necelých 11 kg, má být tak jednoduchá, že ji zvládne i něžné pohlaví. Přitom každé vyjmuté sedadlo třetí řady znamená nárůst objemu zavazadelníku o 39 dm3 (dle VDA). Už tak obrovský zavazadlový prostor (v 5místné konfiguraci 780 dm3), největší v této kategorii, se může přizpůsobit sklopením opěradla předního spolujezdce pro převoz předmětů dlouhých až 3,2 m.  
Pohon budou zajišťovat úsporné jednotky splňující Euro 6. V nabídce jsou tři benzínové (dva 1,2 Puretech, 96 kW s manuální a automatickou převodovkou a jeden 1,6 THP, 121 kW s automatickou převodovkou EAT6) a čtyři dieselové motory (dva 1,6 BlueHDi, 88 kW s manuální a automatickou převodovkou, jeden 2,0 BlueHDi 110 kW s manuální převodovkou). Poslední nejvýkonnější 2,0 BlueHDi 133 kW s automatickou převodovkou EAT6 je určen pouze k pohonu nejluxusnější verze GT.
Z bezpečnostních prvků (v sériové nebo příplatkové výbavě) jsou v nabídce: Advanced Grip Control včetně nové funkce Hill Assist Descent Control (kontrola jízdy se svahu); Systém automatického nouzového brzdění a Systém varování před srážkou; Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu; Systém sledování pozornosti řidiče; Automatické přepínání dálkových světlometů; Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti; Adaptivní tempomat s funkcí Stop; Systém aktivního sledování mrtvého úhlu; Parkovací asistent a Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°).
Modely jsou v tradičních úrovních výbavy (Access, Active a Allure) a jejich ceny začínají na 545 000 Kč a končí na 730 000 Kč, ve výbavě GT je cena stanovena na 930 000 Kč. /ks/
 
Publikováno: 30. 6. 2017 | Počet zobrazení: 1605 článek mě zaujal 364
Zaujal Vás tento článek?
Ano