OnRobot Schunk

Auto, které si zamilujete

Francouzská automobilka Peugeot přišla s novinkou, která se jim opravdu povedla. Jde o víceúčelové prostorné vozidlo s komfortní přepravou osob, které je nyní jejich chloubu. A o jaký model se jedná? Je to Traveller s velkou variabilitou, úsporným motorem a možností přepravit až 9 osob.  

 

Na redakční test jsem si vypůjčil model v nejvyšší výbavě v provedení L2 s dvoulitrovým dieselovým agregátem a 6stupňovou automatickou převodovkou a osmi sedadly. Stačí si sednout za volat a pocitově jste „doma." Traveller v sobě spojuje luxusní osobní interiér s prostorem dodávkového vozu. Obě přední sedadla jsou pohodlná, disponují elektrickým nastavením, vyhříváním a pamětí. Posed je dostatečně vysoko, takže je zajištěn výborný výhled na všechny strany. Líbil se mi velký prostor mezi předními sedadly, takže se dá přecházet pohodlně k zadním lavicím. Volič režimů automatické převodovky je trochu netradiční, má podobu kruhového ovladače, z kterého jsem byl zpočátku nesvůj. Po několika jízdách jsem to pak bral jako samozřejmost. Pokud někdo chce řadit ručně, stačí zmáčknout tlačítko s písmenem M vedle ovladače rychlostí. Po jeho aktivaci pak lze řadit manuálně pádly pod volantem.     
Zadní sedadla jsou dělena v poměru 2 : 1 s tím, že jednotlivá opěradla se dají sklopit nezávisle na sebe. Například když budou sedět ve druhé řadě pouze dva pasažéři, mohou si prostřední opěradlo sklopit jako stolek. Navíc mají krajní sedadla před sebou výklopné stolky jako v letadle. A tak se na těchto pozicích i cítí.
Protože je vozidlo určeno na přepravu lidí i na delší trasy, je ve výbavě spousta odkládacích přihrádek a poliček (až 49 l) a u každého sedadla je 12V zásuvka. Ale to není vše, k dispozici je i zásuvka na 230 V, vstup USB a Jack. Světelná pohoda je docílená panoramatickou skleněnou střechou, kde jsou také umístěny průduchy klimatizace s možností ovládání. Třetí řada sedadel je totožná s druhou řadou, všechna sedadla jsou usazena v zapuštěných kolejničkách. Výrobci se tím povedlo docílit bezvadnou věc, a to, že sedadla se dají velmi jednoduše vyndat z vozu ven, např. při potřebě přepravit rozměrnější náklad. Postup je jednoduchý: sklopí se opěradlo, celé sedadlo se překlopí dopředu a poté se jednoduše vyndá ven. Celá operace mi trvala asi 3 minuty.
Testovaná verze měla k dispozici boční elektrické posuvné dveře z obou stran pro lepší nastupování a vystupování. Otevírat a zavírat posuvné dveře se daly buď zatažením za kliku, na dálku klíčem, nebo kopnutím nohou pod rohem (pravým nebo levým) zadního nárazníku. Zadní výklopné dveře plní také funkci stříšky např. při dešti, což se mi osvědčilo v praxi, když jsem potřeboval za deštivého počasí nakládat balíky časopisů.   
Výhodou oproti konkurenčním modelům, jako je Multivan od Volkswagenu nebo Custom kombi od Fordu je, že podvozek je postaven na základě nové modulární platformy EMP2. Díky tomu nabízí vozidlo prostorný interiér a přitom kompaktnější vnější rozměry. Traveller je k dispozici ve třech délkách: Compact (460 cm), Standard (495 cm) a Long (530 cm), ale pouze s jednou výškou 190 cm. Jde o účel z důvodu vjezdu do krytých garáží. Přitom i ta nejkratší verze dovoluje díky EMP2 pohodlné sezení devíti osob. Krátké převisy a kompaktní karoserie umožňují velmi dobrou ovladatelnost ve městě. Testované vozidlo bylo v provedení Standard, které při všech třech řadách sedadel nabízí objem zavazadlového prostoru do výše opěradel sedadel 507 dm3. Po vyjmutí třetí řady se objem zvětšil na 1556 dm3 a s délkou ložné plochy 149 cm.
Traveller byl vyzbrojen řadou prvků komfortní a bezpečnostní výbavy, mezi které patří např.: výborný Head-up Display, snímání dopravních značek, otvírací okno zadního víka nebo automatické přepínání dálkových světel. Ocenil jsem při takových rozměrech auta zadní parkovací kameru, která snímá vozidlo seshora v úhlu 180°. Vozidlo je velmi příjemné a poskytuje komfortní cestování. Jedinou nevýhodu spatřuji v tom, že při námraze je potřeba škrabku na dlouhém bidle, jinak se sklo nedá dobře očistit.
Pohon testovaného vozu zajišťoval dvoulitrový agregát BlueHDi o výkonu 130 kW propojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Řazení fungovalo skvěle, bylo rychlé a pěkně plynulé. Převodovka umožňovala velmi komfortní řízení. Konečná spotřeba v kombinovaném režimu ukazovala 6,4 l, což považuji za velmi slušný výsledek. Cena základního modelu vychází bez DPH na 815 000 Kč, testovaná varianta na 965 000 Kč bez DPH.

 
Publikováno: 26. 5. 2017 | Počet zobrazení: 991 článek mě zaujal 137
Zaujal Vás tento článek?
Ano