Schunk

Obří ponorná loď servisuje ropné plošiny

Poloponorné plavidlo Dockwise Vanguard je navržené pro přemísťování zařízení na těžbu ropy a zemního plynu, ale může nést i další lodě a fungovat jako pobřežní suchý dok. Je druhou největší lodí svého druhu a dokáže zvedat z vody lodě nebo plovoucí vrtné plošiny pro kontrolu nebo údržbu bez přerušení výroby (což jejich provozovatelům šetří náklady oproti klasickému odtažení do suchého doku, kdy jsou vrtné soupravy mimo provoz po celé měsíce), nebo je naopak umísťovat do vody a na určené pozice.

 

Plavidlo má plochou palubu o rozměrech 70 x 275 m umožňující pojmout náklad delší a širší, než jsou její rozměry. Jsou-li balastní nádrže zaplaveny, leží paluba až 16 m pod hladinou, což umožňuje práci s objekty s hlubokým ponorem. Po vyprázdnění balastních nádrží dokáže zdvihnout a přepravovat náklad o hmotnosti až 110 000 t. Pohon plovoucího kolosu zajišťují dva výkonné lodní šrouby, dva zatahovací motory Azipod a jeden příďový manévrovací motor. Kombinovaný výkon pohonných jednotek činí úctyhodných 27 000 kW. Vyložené dosahuje toto unikátní plavidlo rychlost 14 uzlů (26 km/h), s nákladem pak 20 - 24 km/h.
Prvním nákladem pro Dockwise Vanguard byla 53 000tunová ropná plošina Chevron Jack/St. Malo, největší, jaká kdy byla vyrobena, kterou přepravila v roce 2013 od jihokorejského výrobce do Mexického zálivu. Operace trvala necelé dva měsíce.

 
Publikováno: 4. 5. 2017 | Počet zobrazení: 1007 článek mě zaujal 129
Zaujal Vás tento článek?
Ano