Konec tichých aut: elektromobily budou hlučnější
Zatímco u běžných aut se konstruktéři obvykle snaží v rámci uživatelského komfortu o maximální odhlučnění, u vozidel, kde se to už podařilo, naopak rámus bude nařízen předpisy povinně. Elektromobily budou muset vydávat hluk ze zákona.
Obdobné opatření EU by mělo následovat o rok později, v podobě vlastního unijního nařízení pro nové elektromobily, které by platilo od roku 2019 a od roku 2021 pro všechny již provozované. EU požaduje, aby instalované systémy akustického upozornění (Acoustic Vehicle Alerting Systems - AVAS) tvořily hluk podobný tomu, jaký vydávají srovnatelné vozy vybavené spalovacími motory. Nařízení bylo schváleno v roce 2014 a výrobci mají 5 let na to, aby ve svých vozech takováto řešení vyžadované předpisy uplatnili. Nařízení zavádí minimální hladinu akustického hluku v závislosti na rychlosti vozidla pohybujícího se dopředu nebo dozadu, a to 50 dB při 10 km.h-1, 56 dB při 20 km.h-1 a 47 dB pro jízdu vzad tak, aby chodci mohli akusticky posoudit rychlost vozu. Pro zajištění ochrany životního prostředí určuje toto nařízení také maximální celkovou zvukovou hranici, která je sice dostatečně hlasitá, aby umožnila varování účastníků silničního provozu, ale na druhou stranu aby poskytovala přiměřenou ochranu před hlukem. Svá vlastní pravidla bude mít Velká Británie a také Japonsko.
Metodika AVAS i jiný design zvukového přístupu pro různá demonstrační vozidla hlavních výsledků týkajících se slyšitelnosti a kvalitu zvuku jsou popsány např. v dokumentu SAE International Journal of Passenger Cars - Mechanical Systems - V125-6EJ (http://books.sae.org/v125-6ej), či WP.29 - new Regulation on Quiet Road Transport Vehicles (QRTV).
Od roku 2021 už jen se zvukem
Američtí výrobci musí do 1. září 2019 vybavit ozvučujícím systémem všechny nové elektromobily a do roku 2012 jím dovybavit všechny již dříve vyrobené a provozované, aby vyhovovaly novým předpisům. Evropu čeká podle nových unijních předpisů tento krok ještě o něco dříve. Čistě elektrická a hybridní vozidla nových typů musí povinně mít AVAS do 1. července 2019 (starší typy dobrovolně), ale nejpozději k 1. červenci 2021 už nesmí po silnicích členských zemi EU jezdit žádný elektřinou poháněný vůz, jenž by nesplňoval povinnost oznamovat svůj příjezd imitovaným zvukem motoru.