ITS Schunk

Peugeot posiluje - moderní SUV 3008

Značka Peugeot za necelý rok představila již 5 nových modelů a tím posledním v letošním roce se stal výrazný model 3008, který zasahuje do prudce vzrůstajícího segmentu C třídy SUV. Ale Peugeot nemíří pouze do tohoto segmentu, posouvá se i k luxusnějším vozům, jak naznačuje verze GT Line.

 

Evropský trh modelů SUV (Sport Utility Vehicle) ve všech kategoriích je již několik let na vzestupu, vždyť dnes patří do rodiny SUV každý 10. vůz v Evropě. Jde o segment vzbuzující svou majestátností emoce. Peugeot toho využil a svou novinkou se pokouší získat část trhu. Pomoci v tom mu má také oblast infotainmentu v podobě sériově montovaného systému i-Cockpit. Jde o novou generaci systému, který Peugeot představil poprvé asi před čtyřmi lety. Tehdy odstranil všechny klasické ovladače středového panelu a zakomponoval je do velké dotykové obrazovky, která je dnes dominantou prostorného kokpitu s téměř futuristickou palubní deskou. Displej velikosti 8" připomínající tablet používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost. Pod ním zaujme řada šesti klavírních kláves (páčkových přepínačů) pro přímý přístup k hlavním funkcím, jako je klimatizace, navigace, rádio, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace. Celý moderní interiér oplývá bohatou výbavou od materiálů až po jejích zpracování. Jedním z páčkových přepínačů lze spustit systém i-Cockpit Amplify, jenž podle výrobce umocňuje zážitek z jízdy. Mění intenzitu jasu a barvy displejů, parametrů hudby, spouští 5 programovou masáž v sedadle řidiče či osvěžovač vzduchu. Posádka má na výběr dva režimy: Boost pro dynamický styl jízdy a Relax pro klidnější jízdu.

Životní styl
SUV 3008 se má čím pochlubit, jeho vysoké linie jsou nápadné, umocněné dlouhou kapotou a vertikální přední maskou dodávající vozu na robustnosti. Na délku mu bylo přidáno 8 cm oproti předchozí generaci, jeho celková délka 4,45 m odpovídá segmentu. Rozvor, který se zvětšil o 6,2 cm na 2675 mm, je jedním z největších na trhu. Výška dosahuje 162 cm. Vůz patří do kategorie, kde velká kola a široké ochranné lišty nárazníků, podběhů kol a prahů dveří jsou samozřejmostí. K jeho celkovému vzezření přispívá i větší světlá výška (22 cm), a nájezdové úhly (přední 20° a zadní 29°) napovídají možnosti průchodem lehčího terénu. Pomocníkem do terénu je systém Advanced Grip Control, který disponuje vylepšeným protiprokluzovým systémem s pěti režimy přepínající se ovladačem na středové konzole (Standard, Sníh, Bláto, Písek a ESP OFF) a také funkci Hill Assist Descent Control (HADC), která pomáhá při jízdě ze svahu.
Zadní moderní partie jsou umocněny LED světly vytvářející podpis značky - tři jasné drápy. Zavazadlový prostor, jenž se zvětšil o téměř 90 l oproti předchůdci na 520 l (dle metody VDA), se modularitou dá zvětšit až na 1482 l. Peugeot 3008 je postaven na nové platformě EMP2, optimalizující poměr hmotnosti, vnějších rozměrů  a výbavy. Díky tomu byla docílena úspora hmotnosti až o 100 kg oproti předchozí generaci.

Podpůrné prvky
Mezi bohatou nabídkou podpůrných prvků řízení nechybí: AEBS2 - systém automatického nouzového brzdění, ARC - systém varování před srážkou, ALDW - zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, systém sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, Adaptivní tempomat s funkcí Stop (s automatickou převodovkou) a Aktivní systém sledování mrtvého úhlu. V městském provozu má řidič k dispozici další podpůrné prvky pro určité manévry, jako je Visio Park (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Park Assist.
Díky funkci Mirror Screen může být řidič neustále připojený k internetu, duplikovat si svůj displej telefonu na displej vozu a také si může telefon dobíjet indukcí či využívat 3D on-line navigaci. Ta je nyní realističtější a nabízí zobrazení budov a památek s přihlédnutím k profilu terénu. Zobrazení navigace z dotykového displeje je možno převést na obrazovku přístrojového panelu, aby ji měl řidič ve svém zorném úhlu. Pro plné soustředění řidiče na řízení vozu, je umožněno spuštění hlasového ovládání telefonu.

Agregáty
Pro evropský trh opatřil výrobce nové SUV úspornými motory Euro 6.1. Z benzínových jde o dva motory 1,2 PureTech 96 kW buď s automatickou převodovkou EAT6 nebo manuální 6stupňovou převodovkou a jedním agregátem 1,6 THP o výkonu 121 kW s automatickou převodovkou. Dieselové motory s technologii BlueHDi pro snížení emisí patří mezi nejlepší motory na trhu. Patří mezi ně dva motory 1,6 BlueHDi 88 kW buď s 6st.manuální nebo automatickou převodovkou EAT6, a jeden 2,0 BlueHDi 110 kW s manuální 6st. převodovkou. Poslední jednotka 2,0 BlueHDi o největším výkonu 133 kW s automatickou převodovkou je k dispozici pro luxusnější model GT Line.
V České republice se novinka 3008 začala prodávat od listopadu 2016 a ceny začínají na 510 000 Kč za nejslabší variantu ve výbavě Access s motorem 1,2 PureTech 96 kW propojenou s 6stupňovou manuální převodovku.
Rozšířená mobilita - je jednou z novinek SUV 3008. Při stále obtížnějším přístupu do středu měst přichází Peugeot s řešením v podobě jednostopých a dvoustopých vozidel. Skládací koloběžka s elektromotorem (e-Kick) nebo skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) mohou být zafixovány v zavazadlovém prostoru, kdy během jízdy dochází k dobíjení baterií.

 
Publikováno: 31. 1. 2017 | Počet zobrazení: 1064 článek mě zaujal 140
Zaujal Vás tento článek?
Ano