its murr Schunk

Hbité Volvo V40 D2 pro život ve městě

Při zrodu poslední generace tohoto kompaktního hatchbacku mu dala automobilka do vínku to nejlepší, co dosud poskytla motoristickému světu. Model V40 se tak v té době stal jejím nejinteligentnějším a zároveň nejbezpečnějším dosavadním autem. Postupně novinky přebíraly i další modely. V současnosti je V40 pro Volvo nejlépe prodávaným evropským vozem a facelift pro modelový rok 2017 mu dodává na ještě větší atraktivitě.

 
Díky svým hbitým jízdním vlastnostem, praktickému interiéru a chytrým technologiím má souznít s potřebami života ve městě. Nedá se mu upřít luxusní vzhled, výbavou a vlastnostmi se povětšině vyrovná velkým automobilům. Systém airbagů je i v tomto případě standardním synonymem dokonalé bezpečnosti. Připomeňme zejména airbag pro chodce, kdy čidlo v předním nárazníku registruje fyzický kontakt vozidla s chodcem. Zadní strana kapoty se uvolní a zároveň se díky aktivaci airbagu zvedne. Nafouknutý airbag vyplní prostor pod zvednutou kapotou a přibližně třetinu plochy čelního skla a spodní část A sloupků. Nebo Systém City Safety, který je aktivní až do 50 km.h-1. Vozidlo automaticky zastaví, jestliže řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo zastavení vozidla jedoucího před ním, případně pokud se příliš rychle blíží k pevné překážce.
 
    
 
Vnější pohled upoutá osobitým charakterem, svěžími, čistými liniemi. Pokud jde o modelový rok 2017, tak nejpatrnější změnou je nová maska chladiče s výraznějším znakem Volvo Iron Mark. Nové unikátní světlomety ve tvaru T vizuálně přispívají k vytvoření širokého atletického postoje. Mezi novinky patří i rozšíření nabídky laků karoserie o pět nových barev včetně dvou zcela nových modrých odstínů. 
V interiéru je hlavní důraz kladen na ergonomii, komfort a co největší požitek z jízdy. Opticky je sice vnitřek vozu značně prostorný, avšak lehce skuhrat mohou vyšší cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor se pohybuje podle uspořádání v rozmezí 335 až 1032 l. Vstup do něj je přes nevelké dveře s poměrně vyšší nakládací hranou. Palubní deska je přehledná, libá na pohled, přístroje se ovládají intuitivně. Působivé je barevné souznění, vysokou úroveň mají pohodlné a přitom sportovně laděné sedačky. Nové čalounění City Weave je v nabídce společně s volitelným volantem ve dvoubarevném provedení. K dispozici je také několik nových druhů dekorativního hliníkového obložení, polstrování dveřních panelů můžete mít i s kontrastním prošíváním a vůbec poprvé je pro V40 na přání k dispozici černé polstrování stropu. V testovaném voze však byla prosklená panoramatická střecha dodávána ve výbavě na přání.
Facelift V40 má dále nové rozlišení různých úrovní výbavy, obdobně jako je tomu u XC90, kde byl tento systém představen poprvé. Na test jsem měl vůz ve výbavě Momentum, která je třetí nejvyšší ze čtyř. Patří do ní mj. multifunkční tříramenný kožený volant s hliníkovou vložkou a ovládáním audiosystémů a tempomatu, který padl perfektně do rukou. Ocenil jsem dešťový senzor s funkcí automatického rozsvícení světel při snížené viditelnosti. V paketech z příplatkové výbavy nechyběl infotainment Sensus Connect High Performance s možností připojení k internetu. Protože nebyla vložená navigace, tak jsme si ji díky tomu promítali na 8" displeji z vlastního iPhonu. Ocenil jsem také technologii komplexního osvětlení s prvky LED a automatické spínání dálkových světel, systém upozorňující na vozidlo v mrtvém úhlu a také adaptivní tempomat s automatickým brzděním a detekcí chodců.
Pokud jde o motory, tak V40 pro modelový rok 2017 nabízí škálu moderních zážehových i
 vznětových agregátů Drive-E. Vyzkoušel jsem nejslabší dieselový dvoulitrový řadový čtyřválec D2 s přeplňováním turbodmychadlem, v kombinaci se 6stupňovou automatickou převodovkou Geartronic se sportovním režimem. Výrobce uvádí maximální výkon 88 kW, nejvyšší rychlost 190 km.h-1 a spotřebu paliva 4,4/3,5/3,8 l/100 km. Mohu bez uzardění konstatovat, že to není žádný louda nejen po městě, ale ani v dálničním provozu, na auto s přehledem stačí. Najel jsem rozumným, přiměřeným tempem 709 km především cestou na Šumavu a při toulání za jejími krásami. Průměrná spotřeba dosáhla na 5,6 l/100 km, což zdaleka neodpovídá propagované, nicméně i tak slibuje při objemu palivové nádrže 62 l úctyhodný dojezd.
Ceny Volva V40 modelového roku 2017 začínají na 569 500 Kč, základní cena testované verze je 739 700 Kč, konečná s příplatkovou výbavou byla 974 300 Kč.
 
Publikováno: 29. 12. 2016 | Počet zobrazení: 1265 článek mě zaujal 206
Zaujal Vás tento článek?
Ano