ITS Schunk

Škoda Superb Combi s nejsilnějším dieselem a pohonem všech kol

Toto kombi střední třídy nastavuje ve svém segmentu nová měřítka prostornosti, komfortu, bezpečnosti, konektivity a ekologie. Působivě převádí jedinečný design liftbacku do karoserie elegantního kombi a díky inovativní technice vytváří mimořádně velkorysý interiér i zavazadlový prostor. 

 
Nový Superb Combi je sice jen o 23 mm delší než minulá generace, zavazadlový prostor však pojme při nesklopených sedadlech o 27 litrů více, tedy 660 l. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem až na 1950 l, tedy zdaleka nejlepší hodnotou ve své třídě, o 85 l větší než u předcházející generace. Jednoduše sklopit jde sedadlo spolujezdce, a tak se do vozu vejdou i předměty dlouhé až 3,10 m. 
K testu jsem měl vůz v třetí nejvyšší výbavě Style, takže uváděné prvky byly převážně v základní výbavě, za příplatek jen menší část. Nový model nabízí celkem 31 praktických Simply Clever řešení a jedenáct z nich je právě v zavazadlovém prostoru. Stejně jako liftback, může být i verze Combi vybavena takzvaným virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání elektricky ovládaných pátých dveří, kdy k jejich otevření stačí jednoduchý pohyb nohou pod zadním nárazníkem. Tato funkce pracuje v kombinaci se systémem bezklíčového zamykání a startování KESSY. Opěradla zadních sedadel se sklápí po odjištění páčky v zavazadlovém prostoru. Vysoké praktické využití má variabilně nastavitelná dvojitá podlaha zavazadlového prostoru. Je v ní i místo pro uložení krycí rolety. Ta je zase koncipována jako tzv. rolo s mezipolohou, stačí lehký dotyk a kryt se automaticky zavine. V zavazadlovém prostoru najdete i vyjímatelnou LED-svítilnu, která se během jízdy automaticky dobíjí.
Superb Combi oplývá pochopitelně i mnoha dalšími komfortními prvky. Důležitým je nepochybně adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), včetně volby jízdního profilu Driving Mode Select. Umožňuje přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu v režimech Normal, Sport, Comfort, Eco a Individual. Rozdíly mezi nimi jsou skutečně velmi znatelné. V nabídce jsou dále třeba třízónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná panoramatická posuvná a výklopná skleněná střecha, vyhřívaná sedadla, dešťový a světelný senzor. Díky novým systémům je i parkování a vyjíždění z parkovacího místa pohodlnější než kdykoli předtím. Infotainment je možné propojit s chytrými telefony, a tak vybrané aplikace používat na displeji vozu. V našem případě šlo o vrcholnou nabídku systému Columbus s 8" dotykovým displejem. Prostřednictvím rozhraní SmartGate lze sledovat a dále využívat některá data vozidla pomocí mobilního zařízení i vytvořit vysokorychlostní internetové připojení. 
Pokud jde o bezpečnost, tak i Combi dostalo všechny asistenční systémy nového modelu Superb, mj.: Front Assist s funkcí nouzové brzy City, multikolizní brzda, systémy pro udržování vozu v jízdním pruhu, pro hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, tempomat s regulací odstupu a omezovačem rychlosti, parkovací asistent s kamerami nebo automatické dálkové světlomety. 
Pokud jde o motory, tak na výběr jsou čtyři benzínové TSI a tři naftové se vstřikováním Common rail, sériově jsou vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Testovaný automobil měl nejsilnější diesel 2,0 TDI v kombinaci s 6stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG se sportovním režimem a možností manuálního řazení i pádly pod volantem. Maximální výkon 140 kW, nejvyšší rychlost 228 km.h-1, zrychlení 0 - 100 km.h-1 za 7,7 s, deklarovaná spotřeba paliva 6,1/4,6/5,1 l/100 km. Tyto údaje platí pro vůz s pohonem všech kol. Ten obstarává nejnovější generace spojky Haldex 5. Je naprogramován tak, že v normálním provozu pohání motor především kola přední nápravy, v případě potřeby elektronika ve zlomcích vteřiny plynule aktivuje pohon zadních kol. Rozdělení hnacího momentu na všechna čtyři kola závisí na aktuální situaci a jeho ideální hodnotu pro zadní nápravu vypočítává řídicí jednotka. 
Při cestování jsem ocenil nová kožená sedadla, která skvěle drží tělo v zatáčkách a zároveň jsou
 pohodlná na dlouhých trasách. Všechny vozy jsou vybaveny nastavitelnými tříramennými volanty, v mém případě koženým s chromovými prvky a s ovládáním multifunkčního displeje, rádia, telefonu a automatické převodovky. V pohodě, rozumným svižným tempem jsem celkově najel 970 km, převážnou část po dálnicích, ale i dost po městě asi 250 km. Konečná průměrná spotřeba se zastavila na hodnotě 6,3 l/100 km.
Ceny nové Škody Superb Combi začínají na 645 900 Kč, základní cena testované verze je 977 900 KČ.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 10. 10. 2016 | Počet zobrazení: 1040 článek mě zaujal 149
Zaujal Vás tento článek?
Ano