ITS OnRobot Schunk

Nissan vyvíjí nový systém palivových článků

Japonská automobilka Nissan se nyní věnuje vývoji palivového článku s pevnými oxidy SOFC (Solid Oxide Fuel-Cell), který vyrábí elektřinu z bioetanolu. Součástí systému, který má být poprvé na světě využitý i v automobilovém průmyslu, je elektrický článek na biopalivo s generátorem SOFC, který vyrábí elektrickou energii s vysokou účinností díky reakci různých paliv s kyslíkem.  

 
Elektrický článek na biopalivo vyrábí elektrickou energii prostřednictvím generátoru SOFC, do kterého proudí bioetanol z nádrže vozidla. Tento článek spotřebovává kyslík z ovzduší a vodík, který se z paliva odlučuje v reforméru. Následnou elektrochemickou reakcí pak vzniká elektřina, která pohání vozidlo. Automobil je tak díky větší energetické účinnosti schopen dosáhnout podobného dojezdu, jakým disponují vozy se spalovacími motory, tedy přes 600 km. Přitom se vozidlo chová jako elektromobil, tzn. lineární nárůst výkonu, maximum točivého momentu od 0 a také tichá jízda.
Palivové články spotřebovávají chemické látky, které reagují s kyslíkem a neuvolňují přitom škodlivé vedlejší produkty, takže elektrický článek na biopalivo může díky provozu na bioetanol nabídnout dopravu, která nezatěžuje životní prostředí. Představuje také podporu už existující infrastruktury a umožňuje lokální výrobu energie.
Budoucnost elektrického článku na biopalivo vidí Nissan velmi reálně - se směsí etanolu a vody se manipuluje bezpečněji než s většinou ostatních paliv. To eliminuje bariéru spočívající v nutnosti budování zcela nové infrastruktury, a přináší velký potenciál pro růst trhu. Také budou velmi nízké provozní náklady, srovnatelné se současnými elektromobily. 
 
 
 
Publikováno: 10. 10. 2016 | Počet zobrazení: 890 článek mě zaujal 142
Zaujal Vás tento článek?
Ano