ITS OnRobot Schunk

Jumpy nejen pro chytré řemeslníky.

S první generaci užitkového modelu Jumpy přišla automobilka Citroën před 21 lety, letos přichází nová generace a podle představených detailů jde o povedené dílo. Tato užitková kategorie, kam spadá např. VW Transporter, MB Vito, Renault Trafic nebo Ford Custom, patří mezi firmami k nejoblíbenějšímu segmentu.

 
Nová generace, která by měla přispět k dalšímu posílení značky v této kategorii, přináší nová řešení pro každý způsob užití. Je zaměřena na účinnost a ergonomii. Jumpy se může pochlubit, na rozdíl od svých konkurentů, zcela novou modulární platformou EMP2. Díky ní nabízí větší komfort, řadu bezpečnostních prvků a optimalizovanou architekturu pro více užitečných funkcí. Např. nabízí užitečné zatížení 1400 kg, objem nákladového prostoru 6,6 m3 a umožňuje táhnout až 2,5 t.
 Platforma umožňuje vytvoření více variant.
Nyní představena užitková verze je k dostání jako furgon se dvěma až třemi místy a kombi s možností převozu až 9 cestujících. Ke konci letošního roku přibude ještě luxusnější provedení s názvem SpaceTourer a pro příští rok bude k dispozici i verze 4x4. 
Aby si v novém modelu každý našel přesně to, co potřebuje, je v nabídce celá řada rozměrů. Tři délky: L1, L2 a L3 jsou pro ČR označované jako XS (460 cm), M (495 cm) a XL (530 cm). Přitom první délka 460 cm je velmi praktická a není zcela běžná, jako druhé dva rozměry. Šířka vozu je stejná pro všechny varianty: 192 cm měřeno bez zrcátek a se zrcátky 220 cm, výška je jednotná pro první dvě varianty XS a M, a to jen 190 cm z prostého důvodu, aby se Jumpy dostal snadno na krytá parkoviště např. v obchodních centrech, kam má tento segment často problém právě s výškou.
Stejně jako nabízí např. Ford v modelu Custom, přichází i Jumpy se systémem Moduwork, který umožňuje díky krytovanému otvoru v přepážce pod sedadlem spolujezdce převoz extrémně dlouhých předmětů (až 400 cm). Navíc lze pomocí otočného stolku a držákům na tablet a telefon proměnit prostor v mobilní kancelář. 
Novinkou jsou také boční posuvné dveře s hands free ovládáním, které jsou v tomto segmentu zcela nevídané. Pokud má řidič plné ruce zboží, stačí kopnout nohou pod rohem nárazníku a posuvné dveře se otevřou, tím je usnadněna nakládka zboží.
Mezi další novinky patří Top Rear Vision usnadňující lepší výhled při manévrování, Head up displej - promítání informací na čelní sklo a Connect Nav s on-line 3D navigací s hlasovým ovládáním a dotykovým displejem. Pro maximální komfort je nový Jumpy opatřen pružinami s proměnnou tuhostí a tlumiči typu AMVAC. Jde o pasivní systém umožňující měnit tlumení podle světlé výšky vozu.
Citroën Jumpy je v nabídce se sedmi vznětovými motory řady BlueHDi (1,6 a 2 l) s výkony od 70 do 130 kW, vybavené oxidačním katalyzátorem. Motory přinášejí kromě optimalizované spotřeby paliva i úsporu provozních nákladů - interval údržby je 40 000 km nebo dva roky.
/pk/

 
Publikováno: 10. 10. 2016 | Počet zobrazení: 917 článek mě zaujal 155
Zaujal Vás tento článek?
Ano