Ceratizit AMPER 2019

Značkový cloud přichází

S pojmem cloud a jeho deriváty jsme se už zvykli setkávat v nejrůznějších oblastech, ale nyní se na trhu objevila novinka: Brand Cloud, který je dílem stejnojmenné startupové společnosti, za níž stojí designérské studio Najbrt a firma Altron. A právě její marketingový ředitel Jan Rezek nám poskytl podrobnější informace o tomto pozoruhodném projektu.

 
Branding a problematika značky je obvykle spojován s trochu bohémským světem reklamy, marketingu a reklamních agentur, ale BrandCloud je zaměřen na firemní prostředí běžných společností. Co od něj mohou očekávat? Proč by se o něj měly zajímat, pokud nepůsobí právě ve zmíněných oborech?
Možná se to na první pohled nemusí zdát, ale každá společnost, ať už vědomě nebo nevědomě, tvoří svůj brand. Součástí toho není jenom hezky namalované logo a dvě hlavní firemní barvy. Brand je také to, jak lidé danou společnost vnímají, co si představí, když slyší její jméno, jakým jazykem mluví její zaměstnanci, jaké kanály a materiály používá. Tomu všemu BrandCloud napomáhá tím, že se stará o digitální obsah, který společnost produkuje. BrandCloud zlepšuje komunikaci uvnitř společnosti a komunikaci směrem ven, což jsou věci, které řeší společnosti bez ohledu na obor jejich podnikání. Můžeme říkat, že tím napomáhá držet firemní kulturu anebo prostě jednoduše společnost rozvíjí. Kromě toho samozřejmě BrandCloud funguje jako chytré úložiště pro libovolný další typ firemních dokumentů jako jsou smlouvy nebo například technické výkresy v průmyslových firmách. Uživatelé se tak snadno dostanou k aktuálním verzím a mohou se podívat na data, aniž například mají příslušný software pro jejich zpracování.
 
V čem se liší technologie a řešení, které BrandCloud využívá, od běžných cloudových řešení, které se nyní vyrojily jako houby po dešti?
Když se zamyslíte nad většinou cloudových úložišť, zjistíte, že pracují pořád na stejném principu jako operační systémy už desítky let. Pořád používáme soubory, které jsou řazeny do jednotlivých složek, ale o souborech samotných toho moc nevíme, dokud je neotevřeme. BrandCloud nad touto klasickou strukturou vytváří platformu, přes kterou uživatelé snadněji rozeznají, co se v souborech nachází přidáním dalších vrstev metainformací a vizualizací, protože ve spoustě situací jenom samotný soubor nestačí. Tudíž tam, kde běžná úložiště končí, my vlastně začínáme. Nepokládáme si otázky jak soubor co nejlépe uložit, ale spíš otázky typu, jak zajistit, aby byly soubory co nejlépe využitelné pro běžné úkony, které každá společnost řeší jako zavedení nových produktů a služeb, distribuce reklamních materiálů a samozřejmě rozvoj a držení brandu, jak tyto činnosti co nejvíce urychlit a zpříjemnit.
 
Tím, že firmy dávají do BrandCloudu o sobě řadu informací a umožňují sdílení části svých dat se ovšem také vystavují digitálnímu kybersvětu se všemi jeho nástrahami. Jak je to s bezpečností?
Uvědomujeme si, že spousta společností má strach nahrát svá data do cloudu, ale realita je dnes taková, že data v cloudu bývají v podstatě ve větším bezpečí než na lokálních počítačích či serverech. V datových centrech používáme moderní hardwarové i softwarové technologie pro zabezpečení dat. Veškerá komunikace je šifrovaná. Pamatujeme i například na lidské chyby, jako je smazání omylem. Samozřejmě je potřeba ze strany uživatelů dodržovat určitá bezpečností opatření, jako volit dostatečně silná hesla, heslo nikde nesdělovat ani nevyplňovat do podvodných formulářů nebo se případně ze systému nezapomenout včas odhlásit na sdílených počítačích. Pokud si to klient žádá, jsme schopni mu nainstalovat instanci na jeho lokální server a případně mu poradit s dalšími nadstandardními prvky zabezpečení, koneckonců kybernetická bezpečnost je jedním z hlavních oborů činnosti společnosti Altron, která BrandCloud spoluvlastní.

 
Publikováno: 31. 8. 2016 | Počet zobrazení: 1224 článek mě zaujal 114
Zaujal Vás tento článek?
Ano