SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Samočinné parkování ve Fordu

Parkování v rušném městské provozu je pro mnohé méně zkušené řidiče a řidičky podle průzkumu nejvíce stresující situací, hlavně pokud jde o zajíždění do řady podélně stojících vozidel.  

 

Automobilka Ford uvedla koncem roku 2010 v novém modelu C Max vůbec poprvé Aktivní parkovací asistent, který předčil očekávání a Ford musel upravit své výrobní kapacity. Dnes je aktivní asistent parkování nejen v modelech C Max, ale také ve Focusu a během příštího roku bude zaveden do dalších evropských modelů Ford.
Systém využívá ultrazvukových snímačů rozmístěných po stranách vozu, v předním a zadním nárazníku, a počítačem ovládané řízení. Aktivní parkovací asistent vyhledává vhodné mezery a při parkovacím manévru ovládá řízení, zatímco uděluje řidiči pokyny k obsluze pedálů a řazení.
Algoritmy parkovacího systému si vědí rady s různými scénáři, které mohou při parkování nastat. Například za normálních okolností se asistent snaží srovnat vůz podél obrubníku. Pokud však nad obrubníkem zaznamená jiné vozidlo, srovná se raději podle něj.
Podle průzkumu z celé Evropy označili řidiči podélné parkování za dvakrát více stresující, než např. jízdu po dálnici. Téměř 32 % respondentů uvedlo, že k podélnému zaparkování potřebují více než jeden pokus. V Itálii přirovnávají řidiči podélné parkování za stejný zdroj stresu, jaký mívají před návštěvou zubaře. V Rusku až 40 % řidičů nezvládá zaparkovat do řady podélně stojících vozidel na jeden pokus, ve Velké Británii 39 % a v Německu, kde jsou na tom lépe, tak jen 26 %.
V České republice je aktivní parkovací asistent součástí sady City Plus a v rámci akční nabídky ji české zastoupení Fordu nabízí zcela zdarma v každém novém modelu Focus.

 

 

 
Publikováno: 5. 1. 2012 | Počet zobrazení: 1981 článek mě zaujal 337
Zaujal Vás tento článek?
Ano