Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Ekologické pneumatiky Nokian WR pro zimní období

Nová řada ekologických zimních pneumatik Nokian WR D3 a WR A3 jsou uzpůsobená pro různá vozidla a jízdní styly v zimních podmínkách. Umožňují ekonomickou a sportovní jízdu za proměnlivého zimního počasí, která je zaručena využitím nanotechnologických postupů, řepkového oleje a dlouholetých zkušeností finského výrobce.  

 

Pneumatika Nokian WR D3 s šípovým vzorem je dlouhodobé řešení pro malá a středně velká rodinná vozidla a pro ekonomickou jízdu. Pneumatika WR A3 je naopak optimalizována pro větší a výkonnější vozidla se sportovními jízdními vlastnostmi i při vyšších rychlostech.
Směs pryže obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky, která optimalizuje záběr na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení především při nízkých teplotách. Funkčnost nového druhu plnosilikové směsi je vylepšena kryosilanem. Řepkový olej umožňuje optimalizovat nosnost pneumatiky a její záběr na ledu a sněhu. Díky vysokému obsahu siliky ve směsi mají ekologické pneumatiky velmi nízký valivý odpor. Ve srovnání s konkurenčními produkty proto tyto nové pneumatiky navíc snižují spotřebu paliva a množství škodlivých emisí. Vlastnosti zelených pneumatik řady WR se v časovém horizontu užívání nemění a vyznačují se vysokým kilometrovým proběhem.
Nokian WR D3: odvádí rozbředlý sníh, a zabraňuje vzniku aquaplaningu na sněhu a mokré vozovce. Dle výzkumu je totiž riziko nehody se smrtelnými následky na rozbředlém sněhu 5krát vyšší než na suché vozovce. U nové WR D3 je riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu aktivně minimalizováno díky inovačnímu řešení šikmých drážek předního okraje dezénových bloků. Odvod sněhu a vody je urychlován leštěnými drážkami.
Při vývoji pneumatiky WR A3 byla použita zesílená vrstva ve spodní části běhounu založená na nanobázi. Tato speciální pevnější stavba s menšími molekulami zlepšuje přesnost ovládání pneumatiky při jízdě v zatáčkách, při změně jízdní stopy a při úhybných manévrech. V extrémních situacích je dobře ovladatelná jak na přilnavém, tak na kluzkém povrchu. Nejpokrokovější technologie, jakou je stavba pneumatiky založená na nanobázi, redukuje škodlivý vznik tepla, čímž se zároveň snižuje i valivý odpor pneumatiky. Kulaté důlky ve stěnách podélných drážek, které připomínají vzorek profilu golfového míčku, ochlazují pneumatiku, která se tak chová dobře i při vysokých rychlostech.
Díky inovaci 3D samoblokujících lamel se dezénové bloky vnějšího ramene při kontaktu s vozovkou vzájemně blokují, a stavba pneumatiky je proto odolnější. Bloky pryže a následně i lamely se tak při jízdě nemohou volně pohybovat, čímž se redukuje vznik tepla a zlepšují jízdní vlastnosti.

Symbol sněhové vločky zůstává viditelný až do tloušťky 4 mm. Pokud již symbol není vidět, výrazně stoupá riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu či vodě
 

 

 
Publikováno: 11. 12. 2011 | Počet zobrazení: 2346 článek mě zaujal 410
Zaujal Vás tento článek?
Ano