ITS Schunk

Novela silničního zákona usiluje o větší bezpečí

Vláda schválila novelu silničního zákona, která přináší několik změn, jež by měly řešit dosavadní problémové oblasti v dopravě. K nejčastěji mediálně propíraným patřil provoz vozítek segway. 

 

Od původně uvažovaného zákazu vozítek ministerstvo nakonec ustoupilo s tím, že plošný zákaz daný zákonem by prý prakticky úplně znemožnil jejich používání, takže jejich provoz bude obecně povolen, a segwaye budou moci jezdit i nadále, ale rozhodnutí o nich přesunulo na obce, která budou moci vozítka zakázat dopravní značkou. „V rámci meziresortního připomínkového řízení jsme se přiklonili k tomu, že nejvhodnější je ponechat rozhodnutí na samotných obcích. V každé obci či městské části je situace jiná a jde tak o problém, který je třeba posuzovat lokálně," reagovalo na výtky pražského magistrátu ministerstvo dopravy. I tam, kde bude provoz segwayů povolen, bude však podle nové právní úpravy omezena rychlost, s jakou je možné vozítka používat. Na chodnících by se na nich osoby mohly pohybovat pouze rychlostí chůze, jen na cyklostezkách by mohly jezdit bez omezení, požadavek na přesunutí vozítek na silnice úřad odmítl, vzhledem k tomu, že v provozu by byly segwaye nebezpečné pro řidiče aut i samotné uživatele.
Navrhovaná novela zákona ovšem přináší i nové povinnosti pro chodce, konkrétně nosit za snížené viditelnosti na silnicích mimo obce ochranné prvky, např. pásky nebo jiné prvky z reflexního materiálu, které by měli mít na sobě vždy, když se na pozemních komunikacích pohybují při snížené viditelnosti, např. v mlze nebo za tmy. V obci tuto povinnost zákon nestanoví, používání reflexních prvků je však doporučováno.
Nová legislativní úprava by měla rovněž posílit pravomoci policie, např. pokud jde o postup vůči nezodpovědným řidičům, jezdícím ve vozidlech v nevyhovujícím technickém stavu. Novela dá policii pravomoc zadržet řidiči osvědčení o registraci vozidla kvůli špatnému technickému stavu automobilu.
 

 
Publikováno: 12. 5. 2015 | Počet zobrazení: 1493 článek mě zaujal 321
Zaujal Vás tento článek?
Ano