Ceratizit SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Nová generace Passatu je na obzoru

Od roku 1973, kdy poprvé nastoupila na scénu 1. generace modelu Volkswagen Passat, se jich po celém světě, včetně všech derivátů, prodalo téměř 22 mil. kusů. Jde o nejúspěšnější, prémiový model koncernu. Nová 8. generace bude na evropských trzích představena v průběhu čtvrtého čtvrtletí.

 

Jak uvádí výrobce, bude u tohoto nového modelu všechno nové, počínaje designem, motory, technikou i možnostmi. Tým designérů pod vedením Klause Bischoffa měl k dispozici zcela novou modulární konstrukční platformu MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky tomu se jim podařilo snížit celkovou hmotnost vozu až o 85 kg ve srovnání s předchozí generací. Při téměř stejné délce 4767 mm (o 2 mm kratší než u předchůdce) vzrostl rozvor o 79 mm na 2791 mm. Passat dostal větší kola a obě nápravy byly posunuty blíž k okrajům karoserie, tím se zkrátily převisy karoserie. Přední kola se posunula o 29 mm dopředu a zadní o 17 mm dozadu. Nová generace je o 14 mm nižší (1456 mm) a narostla na šířku o 12 mm na 1832 mm. Pasažéři tak získali více prostoru v interiéru.
K designu nového Passatu řekl šéfdesigner Klaus Bischoff: „Naším cílem bylo stylisticky zdůraznit potenciál vozu jako manažerské limuzíny. Zároveň pro nás bylo důležité vyvinout výrazné stylistické motivy, které vyzařují suverenitu a expresivně vyjadřují dynamický sportovní charakter nového Passatu.“
Nový Volkswagen Passat se bude vyrábět v továrně v Emdenu ve dvou karosářských variantách: Limuzína a Variant, a ve třech výbavových liniích (stejně jako předchůdce) - Trendline, Comfortline a Highline. Kromě toho byly vyvinuty sportovní a exteriérové pakety R-Line. Nový Passat může být individualizován ve sportovním stylu rozmanitými 17“, 18“ nebo 19“ koly z lehké slitiny.
K dispozici bude 10 zcela nových přeplňovaných motorů TSI a TDI ve výkonovém rozpětí od 88 do 206 kW. Pro každou motorovou variantu bude k dispozici na přání také dvouspojková převodovka (DSG), která u nejvýkonnějších motorů bude v sériové výbavě. Nový model bude disponovat premiérově funkcemi nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců, Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem), Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně) a Emergency Assist (zastavení vozidla v nouzové situaci). A bude prvním vozem značky s informačním displejem Active Info Display a průhledovým displejem Head-up-Display.
Poprvé bude Passat nabízen s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení. V hybridním systému typu plug-in doplňuje zážehový motor TSI o výkonu 115 kW elektromotor o výkonu 80 kW. Se systémovým výkonem 155 kW by to měl být dosud nejvýkonnější „plug-in hybrid“ značky. Čistě na elektrický pohon udává výrobce dojezd až 50 km na jedno nabití.
Před koncem srpna byly uvedeny i ceny pro letošní novinku 8. generace evropského bestselleru. Obě karosářské varianty, jak Limuzínu, tak i Variant lze pořídit od necelých 640 000 Kč. Vstupním modelem bude Passat Limuzína 1,4 TSI (92 kW) s 6stupňovou mechanickou převodovkou ve verzi Comfortline za 638 900 Kč. Variant bude pak o 25 000 Kč dražší. Nabídka modelů s nejvyšší výbavovou linií Highline začíná vznětovým motorem 2,0 TDI (110 kW) a 6stupňovou mechanickou převodovkou od 767 900 Kč (Limuzína), resp. 794 900 Kč (Variant). Připravena je i akční nabídka financování ve spolupráci s Volkswagen Finance od ŠkoFINu. /ks/
 

 
Publikováno: 23. 10. 2014 | Počet zobrazení: 1402 článek mě zaujal 269
Zaujal Vás tento článek?
Ano