hnv murr

Opel Astra ST Eco Flex 1,6 CDTI - pohodlný převoz kol

Rodinné kombi Astra Sports Tourer se řadí svou délkou mezi největší kombíky ve své třídě. Díky svým rozměrům a komfortnímu naladění podvozku získal vůz na stabilitě. Navíc je Opel jedinou automobilkou na českém trhu, která u některých svých modelů nabízí unikátní zasouvací nosič jízdních kol integrovaný do karoserie. Jelikož v době testu byla cyklistická sezóna v plném proudu, rozhodl jsem se blíže seznámit s tímto technickým zařízením.    

 

Tento speciální nosič kol se dá objednat pouze v příplatkové výbavě některých modelů pod názvem FlexFix. Jde o velké šuple a jeho výhodou je snadné vysunutí a zasunutí do zadního nárazníku. Nosič je neustále k dispozici ve vozidle a nezabírá místo. Je připraven na převoz dvou jízdních kol, ale dá se k němu pořídit adaptér (rovněž za příplatek) pro další dvě kola. Celkovou nosnost nosiče udává výrobce až 100 kg, což umožňuje převážet i těžší, dnes tak populární elektrokola. 
Jak jsem byl upozorněn, uživatel by měl dodržovat několik základních pravidel, aby mu nosič fungoval bez problémů. Prostě všechny prvky by měly při zasouvání být opět na svých původních místech, aby se při opětovném vysunutí šuplíku někde nezadrhly. Po prvotním seznámení s mechanismem jsem byl okamžitě schopný vysunout držák a nasadit kolo s veškerým upnutím. Čas jsem bohužel napoprvé neměřil, ale hned napodruhé jsem nasadil dvě kola s kompletním uchycením za 14,5 minuty. Což se v závislosti na čase a pohodlí nedá srovnat s montáží na střešní nosič.

A jak to funguje?


1- Zatažením za páčku na prahu zavazadlového prostoru odjistíme šuple FlexFix

 

 

2 - Šuple vytáhneme až na doraz

 

 

 

3 – Zajistíme červenými aretačními pákami, poté vyklopíme držák na registrační značku, zadní sklopená světla a žlábky pro kola

 

 

4 - Přitažením k sobě zvedneme (stříbrný) hlavní držák nosiče a zatlačením směrem dole jej zajistíme červenou páčkou

 

 

5 - Nasadíme první kolo a připevníme jeho rám k hlavnímu držáku nosiče

 

 

 

 

6 - Pak upneme přední i zadní kolo pomocí upínacích pásků k žlábkům

 

 

 

7 - Druhé kolo nasadíme opačně a upneme stejně (upnutí rámu kola je uzamykatelné)

 

 

8 - Při pohledu zepředu vozu kola nejsou vidět, jsou zcela v zákrytu se siluetou auta

 

 

9 - Zobrazení přídavného nosiče pro další dvě kola

 

 

 

 

Co dodat na závěr
Držák kol FlexFix se mi velmi osvědčil, byl jsem z něj nadšený. Velkou výhodou je nízká výška držáku, tím je usnadněná manipulace s koly. Při jízdě kola téměř nejsou cítit, jelikož jsou zcela v zákrytu vozu ve vzduchovém polštáři za vozem, takže jsem neregistroval téměř žádný aerodynamický hluk od zádi vozu. Navíc rychlost s vysunutým držákem není nijak omezená, takže u nás povolenou dálniční rychlost Astra s vysunutým držákem a dvěma koly zvládala bezvadně. Při skládání držáku kol po jízdě je nutno brát zřetel na zpětné uspořádání všech prvků, aby nedošlo k zadrhnutí při opětovném použití. Nevýhodou je, že při couvání nefungují čidla parkovacího asistenta, tudíž je nutno dávat větší pozor, protože už tak dlouhé auto se při vytaženém držáku kol ještě o několik desítek cm prodlouží.  /pk/
 

 
Publikováno: 23. 10. 2014 | Počet zobrazení: 3362 článek mě zaujal 662
Zaujal Vás tento článek?
Ano