EuroBlech Murrelektronik

Golf Sportsvan - kompaktní MPV

Automobilka Volkswagen představila nový přírůstek ve svém portfoliu. Jde o nástupce modelu Golf Plus, který se navzdory kompaktním rozměrům řadí do segmentu víceúčelových rodinných vozů MPV. Nový model Sportsvan nabízí nejen úsporné agregáty, ale i velmi variabilní interiér.

 

Golf Sportsvan je po klasickém modelu Golf a kombi Golf Variant třetí karosářskou variantou této modelové řady, která vznikla na technickém základě modulární platformy MQB, z čehož pramení rozdílné parametry. Zvětšila se např. celková délka o 134 mm v porovnání s hatchbackem. Oproti klasickému Golfu povyrostl Sportsvan  do výšky o 126 mm. Proporce nového modelu dostaly dynamičtější ráz, převis karoserie vpředu je kratší a rozvor náprav je delší o 5 cm. Zadní převis byl prodloužen o 47 mm, čímž se docílilo zvětšení zavazadlového prostoru. Díky platformě MQB se povedlo snížit celkovou hmotnost karoserie až o 90 kg v porovnání s předchůdcem a zdokonalit uspořádání vnitřního prostoru. Prodloužením rozvoru a většímu zadnímu převisu karoserie je na zadních sedadlech výrazně více místa než u předchůdce. Různě velcí pasažéři si můžou zadní sedadla uzpůsobit podélním nastavením v rozsahu až 180 mm, u předchůdce to bylo jen 160 mm. V závislosti na umístění zadních sedadel se mění i velikost zavazadlového prostoru. V klasickém 5místním uspořádání nabízí 500 l (o 76 l více než u předchůdce) a dle posunu zadních sedadel pak 590 l. Po sklopení zadních sedadel se zvětší prostor až na 1520 l. V nabídce na přání je ještě sklopné opěradlo spolujezdce, čímž se docílí přeprava předmětů dlouhých až 2542 mm. Na českém trhu je Sportsvan nabízen ve dvou úrovních výbavy - Comfortline a Highline.
Nově jsou koncipovány i úsporné motory s přímým vstřikováním paliva, standardně vybavené systémem start-stop. Na výběr je ze čtyř zážehových (TSI) a dvou vznětových motorů (TDI) s výkonovým rozpětím od 63 do 110 kW. Kromě motoru TSI o výkonu 63 kW mohou být všechny motory na přání vybaveny automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Výrobce vybavil novinku celou řadou technicky vyspělých asistenčních systémů, ať v sériovém provedení, či na přání. Poprvé je v modelové řadě Golf použitý asistent pro sledování mrtvého úhlu s prevencí kolize při vyjíždění z parkovacího místa. Dále např. inovativní progresivní řízení, adaptivní regulace podvozku DCC, systém sledování okolí vozidla Front Assist s funkcí nouzového brzdění, adaptivní tempomat ACC, multikolizní brzda, systém rozpoznávání únavy řidiče, aktivní systém preventivní ochrany cestujících, asistent dálkových světlometů Light Assist a Dynamic Light Assist, volič jízdních režimů, nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a parkovací asistent  s automatizovaným řízením.
Pro modely, poháněné motory s výkonem nižším než 92 kW, byla vyvinuta nová modulární zadní náprava s lehkou konstrukcí, která umožňuje maximální možné snížení hmotnosti. Silnějším verzím motorů s výkony od 92 kW je vyhrazena modulární čtyřprvková zadní náprava. Nový Golf Sportsvan má na rozdíl od modelu Golf Plus v sériové výbavě elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS+.
Podobně jako u celé řady Golf, jsou modely Sportsvan vybaveny nově koncipovanou generaci rádií a navigačních systémů ovládané dotykovým systémem. Velmi praktickým řešením, které jistě uvítají sportovně založený řidiči, je sklopný nosič pro dvě jízdní kola uložený v prohlubni pro náhradní kolo.   /ks/
 

 
Publikováno: 25. 8. 2014 | Počet zobrazení: 2130 článek mě zaujal 275
Zaujal Vás tento článek?
Ano