ABF Murrelektronik

Seat Leon ST 1,4 TSI

Koncernovým sourozencům v provedení kombi Škodě Octavia a Volkswagenu Golf Variant se narodil před koncem loňského roku španělský bratříček Seat Leon ST. Disponuje nejagilnějším podvozkem a nabízí nejen atraktivní provedení včetně pohonu všech kol, ale i velmi zajímavou cenu. Do prodeje se dostal hned počátkem letošního roku.

 

Nový Leon nabízí provokativnější design karoserie než předchozí generace a tato změna mu velmi prospěla. Zaujmou hlavně nové světlomety s nádechem dravosti v povedení LED, bohužel jen za příplatek. Jinak je technologie LED u kombi nižší střední třídy ojedinělou záležitostí. Provokativní design vhodně doplňují boční prolisy karoserie. Oproti škodovce je na délku jen o pár centimetrů menší (o 124 mm), a také u rozvoru náprav je nepatrný rozdíl (50 mm), proto může Leon nabídnout srovnatelný vnitřní prostor, ale s větším cenovým rozdílem. Zajímavý je tvar zpětných zrcátek, který, jak nám bylo sděleno, zabraňuje znečištění při plískanicích.
Interiér zaujme hned svým nadstandardním prostorem a kvalitou zpracování. Líbil se mi velmi dobrý výhled z vozu, což umožnily relativně úzké přední sloupky a více prosklená záď. Ovládací prvky jsou pod vlivem koncernu, takže kdo seděl za volantem např. Golfu, ví přesně kam sáhnout. Příjemné jsou měkčené plasty na palubní desce a ocenil jsem jemné natočení středového panelu směrem k řidiči. Odhlučnění vozu je bezvadné, jen při vyšších rychlostech je slyšet aerodynamický šum od kol.
Zavazadlový prostor nového kombíku disponuje objemem 587 l, ale díky jednoduchému sklopení zadních sedadel zatažením páčky na boční stěně kufru, se rázem zvětší až na 1470 l. Variabilní podlaha se dá v případě potřeby snadno vyjmout. Kdyby bylo potřeba převážet dlouhé předměty, s tím počítá výrobce funkcí sklopného sedadla u předního spolujezdce, ale to je možné pouze za příplatek.
Pohon Leona zajišťuje jedna z několika variant motorů TSI (od 86 do 180 k) nebo jeden ze čtyř turbodieselů. Redakce měla k dispozici čtyřválcovou jednotku 1,4 l TSI o výkonu 103 kW s turbodmychadlem. Pružný motor krásně zrychluje při jakýchkoliv otáčkách. Pěkný zátah je v rozmezí 3000 až 4000 otáček. Akcelerátor plní přesně mu dané pokyny řidičem a i při šestém rychlostním stupni Leon nezahálí a navíc spotřeba se ustálí na 6,5 l, což je pro vozidlo velikosti kombi dobrá hodnota. Dráhy 6stupňové manuální převodovky jsou přesné a dostatečně dlouhé. Čtyřválec 1,4 TSI (i 1,2 TSI) nyní využívá k pohonu ventilového rozvodu řemen místo řetězu. Ten daleko lépe pohlcuje rázy vzniklé náhlou změnou pracovního režimu při náhlé akceleraci.
Naladění podvozku je příjemné, pěkně si poradí s menšími nerovnostmi našich silnic a díky kvalitnímu zpracování interiéru cestující netrpí žádným vrzáním v kokpitu.

Atraktivní, sportovně vyhlížející španělský model se mi líbí a příchodem na trh určitě pozvedne prodejní křivky automobilky. Rodinné kombi nadchne i tím, že oproti sesterským modelům nabízí již v základním provedení bohatou výbavu. Rodinné kombi za dobrou cenu nabízí pohodlí, prostor a vyvážené jízdní vlastnosti se silným a přitom úsporným  benzínovým motorem. /pk/
 

 
Publikováno: 18. 6. 2014 | Počet zobrazení: 1341 článek mě zaujal 213
Zaujal Vás tento článek?
Ano