hnv murr

Malý flexibilní van - Opel Meriva

V dubnu uvedlo české zastoupení automobilky Opel na našem trhu další, již třetí generaci rodinného modelu Meriva, který si odbyl svou světovou premiéru na lednovém autosalonu v Bruselu. Je vybaven inovovanými technologiemi a novou generací turbodieselu, který je dle výrobce nejtišším agregátem ve své třídě.  

 

Uvedením první generace v roce 2003 vytvořila Meriva v Evropě zcela nový segment malých vanů. O 7 let později přišla druhá generace s prvkem protisměrně se otevírajícími dveřmi.
Nová Meriva získala preciznější vzezření, maska chladiče více zdobného chromu a světlomety hezčí design. Světla pro denní svícení a zadní svítilny disponují LED technologií. Zajímavým prvkem je elegantní chromové lišta kopírující klikatou spodní linii bočních oken. Jako jediná ve svém segmentu je Meriva vybavena 18" koly. Tak jako u předchozí Merivy i nový model má zvýšenou polohu sedadel, takže řidič i pasažéři mají lepší výhled. Kromě velké plejády odkládacích schránek a prostor je zajímavým prvkem inovativní konzole FlexRail mezi předními sedadly, která se dá uzpůsobit do třech úrovní variabilních odkládacích schránek.
Zájemci o tento rodinný vůz mají k dispozici čtyři výbavy interiéru a 12 barevných odstínů laků. I v motorové nabídce je z čeho vybírat. Meriva může mít pod kapotou benzínový či dieselový agregát nebo také pohon na LPG. Všechny motory plní emisní normu Euro 6, která začne platit až na podzim příštího roku. Největší chloubou je ale nový turbodieselový agregát 1,6 CDTI převzatý z modelu Zafira. Jde o celohliníkový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva common-rail, který by měl nahradit stávající vznětové motory 1,3 a 1,7 CDTI. Jeho největší devizou je vysoká účinnost v kombinaci s tichým chodem a minimálními vibracemi. Představená verze dosahovala výkonu 100 kW s udávanou spotřebou pouze 4,4 l nafty na 100 km a maximálního točivého momentu 320 Nm při 2000 ot.min-1. Po 100 kW verzi bude následovat verze o výkonu 81 kW. Vylepšeny byly také převodovky,díky úpravě převodů se zkrátily dráhy řadicí páky. Za příplatek lze u zážehových motorů 1,4 Turbo (88 a 103 kW) zvolit kombinaci se 6stupňovým automatem.

Technologické systémy
Nová Meriva disponuje infotainmentem IntelliLink, který optimálně integruje smartfon řidiče do vozu. Díky velkému dotykovému monitoru (17,8 cm) s vysokým rozlišením má řidič usnadněno ovládání. Systém je vybaven Bluetooth modulem pro hands-free telefonování, audio streamingem, přesnou navigací na hlasové ovládání a k dispozici je také USB vstup pro externí média. Na přání může být doplněn tunerem digitálního rozhlasového vysílání DAB+.
Nejzajímavějším prvkem je bezesporu patentovaný systém protisměrně otevírajících se dveří FlexDoors s úhlem otevření předních i zadních dveří 84 stupňů (u otevřených běžných dveří činí je úhel jen 68 stupňů). Tento velký úhel otevřených dveří usnadňuje přístup do kabiny všem pasažérům.
Flexibilní zadní sedadla FlexSpace umožňují rychlou a jednoduchou proměnu kabiny podle momentální potřeby např. z 5sedadlového uspořádání na čtyř-, troj- nebo jen dvojsedadlové uspořádání. Tím se také upravuje objem zavazadlového prostoru ze základní hodnoty 400 l až na maximálních 1500 l.
Dalším systémem je inovativní nosič jízdních kol FlexFix pro odvoz dvou kol. Nosič se vysouvá ze zadního nárazníku jako zásuvka. Ve složeném stavu je ukrytý a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru. Pokud je nosič kol rozložený, systém Park Pilot při couvání zohledňuje zvětšenou délku vozu.

Bezpečnost
Ochranu a bezpečnost posádky zajišťuje např. soustava 6 airbagů (2 čelní, 2 boční a 2 průběžné hlavové airbagy), bezpečnostní pásy předních sedadel s dvojstupňovými napínači, systém PRS (Pedal Release System), který při intenzivním čelním nárazu odpojí brzdový a spojkový pedál od karoserie, aby se snížilo riziko poranění nohou řidiče. V oblasti aktivní bezpečnosti se např. halogenové hlavní světlomety AFL natáčejí do zatáčky a automaticky přizpůsobují rozdělení světla podle provozních podmínek a rychlosti jízdy. Pro usnadnění couvání se rozsvítí statická odbočovací světla na obou stranách vozu. Systém HSA (Hill-start Assistant) zabrání nechtěnému couvnutí při rozjezdu tím, že při rozjezdu do svahu podrží tlak v brzdové soustavě po dobu asi dvou vteřin od uvolnění brzdového pedálu. Na zadních sedadlech jsou u obou krajních sedadel úchyty dětských sedaček ISOFIX s kotvícími prvky. Kromě ultrazvukových senzorů vepředu i vzadu pomáhajících při couvání je na přání k dispozici také couvací kamera, jenž zobrazuje prostor za vozem prostřednictvím 7palcového monitoru.
Nová Meriva je cílena na mladé rodiny s malými dětmi a na aktivní seniory a díky tomu dokáže nabídnout dobrou kombinaci komfortu, funkčnosti a výborného poměru ceny a užitné hodnoty. No posuďte sami, cena s výbavou Smile začíná na necelých 285 000 Kč.
 

 
Publikováno: 18. 6. 2014 | Počet zobrazení: 3315 článek mě zaujal 621
Zaujal Vás tento článek?
Ano