SPS AMPER 2019 Schunk EuroBlech Murrelektronik

Provozovat vozidla bez střešního spoileru je ekonomický nesmysl

Jak sdělil Oldřich Sedláček, majitel společnosti Pony Auto Trend, která se již 20 let zabývá výrobou střešních spoilerových a integrovaných spacích modulů na lehká, nákladní a užitková vozidla. A má stoprocentně pravdu.

 

Spoiler na nákladních a užitkových vozidlech zajišťuje majiteli, či dopravci výrazné úspory pohonných hmot právě snížením aerodynamického odporu vozidla. Integrované spoilerové moduly tvoří společně s kabinou řidiče svým navázáním jednotný celek, čímž vzniká lepší aerodynamické proudění. Díky testům, kterými prochází každý typ spoileru a spací nástavby, vynikají výrobky svými aerodynamickými parametry s maximálním snížením odporu vzduchu a tím je zajištěna také rychlá návratnost investic. Dle propočtů výrobce, u spacích modulů i spoilerů lze hovořit o průměrné úspoře asi 1,5 l na 100 ujetých km. Při současných cenách pohonných hmot a nevydaných nákladech na ubytování (v případě spacích nástaveb) je návratnost již do tří měsíců. U spoilerů je ekonomická návratnost při ujetí 20 000 km.
Unifikovaná řada spacích modulů a spoilerů označovaná zkratkou ISM je vyráběná v několika rozměrových variantách ve velmi vkusném designu. Každoročně procházejí výrobky řadou inovací a technologických změn podle požadavků zákazníků a trendů na trhu. Vývoj probíhá ve 3D modelování, následně jsou data přenesena do frézovacího centra, kde se vytvoří vlastní model. Po náročných testech se pak může přistoupit k výrobě za použití vysoce kvalitních materiálů. Díky vlastní lakovně jsou nástavby a spoilery povrchově ošetřeny stálobarevným, povětrnostně odolným lakem. Výhodou je také to, že firma dodá hotový výrobek v barvě, jakou požaduje zákazník, tzn. v barvě vozu, aniž by to mělo vliv na cenu. I to je jedna z vlastností, díky které jsou produkty firmy jedny z nejoblíbenějších na evropském trhu.

 

 
Publikováno: 17. 3. 2014 | Počet zobrazení: 1351 článek mě zaujal 231
Zaujal Vás tento článek?
Ano