hnv murr

Provozovat vozidla bez střešního spoileru je ekonomický nesmysl

Jak sdělil Oldřich Sedláček, majitel společnosti Pony Auto Trend, která se již 20 let zabývá výrobou střešních spoilerových a integrovaných spacích modulů na lehká, nákladní a užitková vozidla. A má stoprocentně pravdu.

 

Spoiler na nákladních a užitkových vozidlech zajišťuje majiteli, či dopravci výrazné úspory pohonných hmot právě snížením aerodynamického odporu vozidla. Integrované spoilerové moduly tvoří společně s kabinou řidiče svým navázáním jednotný celek, čímž vzniká lepší aerodynamické proudění. Díky testům, kterými prochází každý typ spoileru a spací nástavby, vynikají výrobky svými aerodynamickými parametry s maximálním snížením odporu vzduchu a tím je zajištěna také rychlá návratnost investic. Dle propočtů výrobce, u spacích modulů i spoilerů lze hovořit o průměrné úspoře asi 1,5 l na 100 ujetých km. Při současných cenách pohonných hmot a nevydaných nákladech na ubytování (v případě spacích nástaveb) je návratnost již do tří měsíců. U spoilerů je ekonomická návratnost při ujetí 20 000 km.
Unifikovaná řada spacích modulů a spoilerů označovaná zkratkou ISM je vyráběná v několika rozměrových variantách ve velmi vkusném designu. Každoročně procházejí výrobky řadou inovací a technologických změn podle požadavků zákazníků a trendů na trhu. Vývoj probíhá ve 3D modelování, následně jsou data přenesena do frézovacího centra, kde se vytvoří vlastní model. Po náročných testech se pak může přistoupit k výrobě za použití vysoce kvalitních materiálů. Díky vlastní lakovně jsou nástavby a spoilery povrchově ošetřeny stálobarevným, povětrnostně odolným lakem. Výhodou je také to, že firma dodá hotový výrobek v barvě, jakou požaduje zákazník, tzn. v barvě vozu, aniž by to mělo vliv na cenu. I to je jedna z vlastností, díky které jsou produkty firmy jedny z nejoblíbenějších na evropském trhu.

 

 
Publikováno: 17. 3. 2014 | Počet zobrazení: 2880 článek mě zaujal 616
Zaujal Vás tento článek?
Ano