hnv murr

Novinky, které přináší nejbližší čas

Od počátku roku 2014 se na automobilových přehlídkách objevují novinky, které dříve či později můžeme objevit také na našich silnicích. Některé, jako Detroitský autosalon, či autosalon v Bruselu je již za námi, naopak ten evropský v Ženevě nás teprve čeká. 

 


V Detroitu představil Hyundai ve světové premiéře nejluxusnější sedan v historii značky s názvem Genesis, který bude v průběhu letošního roku uveden v limitovaném počtu i na evropský trh. Exkluzívní Genesis je vyveden v typických fluidních tvarech a má poskytovat vynikající jízdní komfort s velmi bohatou výbavou. Novinka je vybavena např. systémem pohonu všech kol HTRAC a sofistikovanou víceprvkovou zadní nápravou. 

Japonská Toyota v americkém Detroitu předvedla své kupé FT-1 Jde o vývojovou studii, jež naznačuje budoucí směřování designu sportovních vozů Toyota. Kokpit vozu byl znatelně posunut k zadní poháněné nápravě kvůli lepší rozložení hmotnosti.
Dravost vozu evokují čelní partie s tvarovaným nárazníkem. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.

Další korejská automobilka Kia v Detroitu ukázala koncept sportovního kupé GT4 Stinger s pohonem zadních kol. Čistokrevný a cenově dostupný sportovní vůz má být dosud nejagresívnějším konceptem značky. Zadní kola pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec T-GDI 2,0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na výkon 315 k. GT4 Stinger má agresivní proporce s rozvorem 2619 mm a celkovou délkou 4310 mm.

Značka Peugeot odhalila na českém trhu silnou verzi svého sportovního kupé RCZ R, jež byl ve světové premiéře představen na loňském frankfurtském autosalonu. Vůz byl vyvinut jako závodní verze pro využití na okruhu, ale použití najde i pro běžný provoz. Byla snížená světlá výška o 10 mm a díky propracované aerodynamice a novému pevnému spojleru, který podporuje stabilitu při vysoké rychlosti, se zvýšil zadní přítlak o 15 daN. Motor 1,6 THP byl přepracován, aby splňoval požadavky na sportovní jízdu, ale přitom dosahoval odolnosti sériového motoru. Vlivem tomuto novému motoru o výkonu 199 kW při 6000 ot.min-1 s turbodmychadlem s přímým vstřikováním benzínu, jde o nejsilnější sériový model v historii francouzské automobilky. Zrychlení z 0 na 100 km zvládne za 5,9 s. Maximální rychlost, která je elektronicky omezená, činí 250 km.h-1.

Automobilka Opel si do Ženevy přiveze studii supersportovního kupé Astra OPC Extreme, speciální verzi se závodními kořeny určenou pro běžný provoz. Sportovní model bude základem malé produkční série. Měl by být historicky nejrychlejším modelem Astra, který bude určený i k běžnému provozu. Díky využití dílů z karbonu bude lehčí než sériová Astra OPC. Ze světa automobilového sportu si převzala novinka např. integrovanou bezpečnostní klec, skořepinová sedadla nebo šestibodové bezpečnostní pásy.

 

 
Publikováno: 17. 3. 2014 | Počet zobrazení: 3091 článek mě zaujal 614
Zaujal Vás tento článek?
Ano