Rosler MURR2 Schunk

Bell testuje bezpilotní nákladní prostředek

V kanadských závodech týmu Bell Innovation v Quebecu se 11. prosince loňského roku uskutečnil první let bezpilotního nákladního prostředku APT (Autonomous Pod Transport) ve spolupráci s ARA Robotics. Cílem projektu bylo prozkoumat různé možnosti designu a zhodnotit změny ve výkonu, autonomii a uživatelské interakci.

 

Tato verze technologického demonstrátoru ATP je spolufinancován Kanadským technologickým demonstračním programem TPD (Technology Demonstration Program) a umožňuje společnosti Bell testovat nové technologie, které podporují pokrok v autonomii a elektrickém pohonu. Prostřednictvím úzkého partnerství s malými a středními podniky, kanadskými akademickými a vládními organizacemi využívá Bell cenné znalosti a zdroje, aby přinesl do Kanady inovace a poskytl světu pokročilá řešení.

„Velmi nás těší, že můžeme předvést tuto konfiguraci, abychom našim potenciálním zákazníkům ukázali, jak flexibilní, škálovatelný a přizpůsobitelný může tento stroj být,“ řekl Michel Dion, senior manažer pro inovace.

V rámci zkušebního letu se hodnotily alternativní konstrukční funkce, jako jsou: pevné centrální zařízení, který upřednostňuje kontejnerové užitečné zatížení, boční přístup k nákladu, šípová křídla a motýlkové ocasní plochy. Tato platforma pracuje se stejnou architekturou a pohonným systémem vertikálního vzletu a přistání, ale využívá jiný trup letadla.

Program bezpilotního nákladního prostředku absolvoval stovky testovacích letů a několik demonstrací potenciálním komerčním a vojenským zákazníkům, aby ukázal své schopnosti, které mohou plnit širokou škálu bezpilotních logistických misí. Inovační tým Bellu tyto technologie dále vylepšuje v rámci přípravy na počáteční výrobu.

 
Publikováno: 15. 2. 2021 | Počet přečtení: 260