Rosler MURR2 Schunk

Srážka otestovala jejich bezpečnost

Při destruktivním testu, který se uskutečnil na zkušební platformě v čínském Čchang-čchunu, nebyla použita obvyklá počítačová simulace, ale skutečné vysokorychlostní vlaky.

 
Vlak jedoucí rychlostí 36 km/h absolvoval čelní střet s druhou identickou soupravou stojící na trati. Cílem unikátního experimentu bylo ověřit fungování a kvalitu vlakových bezpečnostních systémů v reálné situaci. Aktivní a pasivní ochranné systémy představují dva hlavní bezpečnostní aspekty vysokorychlostních vlaků. Aktivní zahrnuje předcházení nehodám, úkolem pasivního je zajistit maximální možnou ochranu posádky a pasažérů v případě havárie.
Když selže aktivní bezpečnost, pasivní systém bude poslední bezpečnostní bariérou. Zahrnuje mechanický bezpečnostní systém, kompresní trubky na kloubu spojky, zařízení pro absorpci aktivní energie nebo absorpční zařízení na vagonu. Výsledky testu ukázaly, že systém absorpce energie je bezpečný a spolehlivý. Prostor uvnitř lokomotiv zůstal po srážce neporušený. Technologie tak splňuje všechny mezinárodní standardy.
 
Publikováno: 16. 4. 2021 | Počet zobrazení: 90 článek mě zaujal 8
Zaujal Vás tento článek?
Ano